Uchwała Nr III/14/2006
Rady Gminy Dobrcz
z dnia 28 grudnia 2006 r.

 

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrcz na 2007 r.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 i pkt. 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 , z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441,Nr 175 poz.1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128) art.165,166,167ust.2, 173 ust.1, 4 ,5 art.174 ust.1,2,3 ,art.175 ust.1, art.176 ust.1, art.184 ust.1,2,3 art.188 ust.2, pkt, art.195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708)


Rada Gminy
uchwala co następuje:


§ 1.Dochody gminy na 2007 r

wg. zał. nr.1 w wysokości 17.387.860 zł

w tym;

1/subwencje 7.863.399 zł

2/udziały w podatkach dochodowych 2.587.701 zł


§ 2.Wydatki gminy na 2007 r

wg. zał. nr 2 w wysokości 17.387.860 zł

w tym;

1/dotacje przedmiotowe dla Zakładu Usług Komunalnych 227.474 zł

-z tytułu dopłaty do ścieków 214.474 zł

-z tytułu dopłaty do zabezpieczenia śmietniska 13.000 zł

2/dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty

należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 105.000 zł

3/ wynagrodzenia z pochodnymi 8.086.879 zł

4/ wydatki bieżące 8.179.507 zł

5/wydatki majątkowe 549.000 zł

w tym;

- inwestycyjne 513.000 zł

- na zakupy inwestycyjne 36.000 zł

6/ogólna rezerwa budżetowa 160.000 zł

7/ wydatki na obsługę długu 80.000 zł


§ 3. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009

493.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 3

§ 4. Przychody budżetu w wysokości 459.064 zł, rozchody w wysokości 459.064 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 4.





§ 5.1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji

rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.

2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę

na podstawie porozumień z organami administracji rządowej oraz własnych zadań

bieżących gminy w 2007 r., zgodnie z załącznikiem nr 6.

3.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień

(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 6.1.Ustala się dochody w kwocie 120.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż

napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 120.000 zł na realizację zadań określonych

w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 7.Plan przychodów i wydatków dla: zakładu budżetowego :

przychody – 2.608.893 zł, wydatki – 2.586.264 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 8.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych

jednostek budżetowych /oświata/: dochody – 197.080 zł; wydatki – 197.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 9.Ustala plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i 

Gospodarki Wodnej w wysokości: przychody - 10.050 zł, wydatki - 22.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 10. Upoważnia Wójta do:

1.Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie

występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 200.000 zł,

2.Do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008)

jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008

roku na łączną kwotę 300.000 zł,

3.Spłat zobowiązań przypadających w roku 2007 z tyt. pożyczek i kredytów w kwocie

459.064 zł

4.Dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między

działami.

5.Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach

niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy

6.Przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień

w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,

7.Przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do

dokonywania przeniesień w planie wydatków.

§ 11.Limit na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 200.000 zł

§ 12.Wykonanie uchwały powierza Wójtowi Gminy.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w

 Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń

Urzędu Gminy.




 


UZASADNIENIE DO BUDŻETU GMINY DOBRCZ NA2007 r.

Wydatki ;


Wydatki stanowią kwotę 17.387.860 zł


 

I. Dział 010 –Rolnictwo i łowiectwo -suma ogółem 134.000 zł.

z czego planuje się;

Rozdział 01008 – Melioracje wodne – kwota 10.000 zł to dotacja dla Gminnej Spółki Wodnej.


Rozdział 01010- Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi - kwotę 108.000 zł .

Kwotę w/w przeznacza się na dalszą kontynuację budowy gminnego kolektora ściekowego oraz na budowę sieci wodociągowych .


Rozdział 01030-Izby Rolnicze – kwotę 16.000 zł

Zaplanowana kwota przeznaczona jest na opłatę 2% z odpisu od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania Izby Rolniczej od 2001 r. zgodnie z art. 35 pkt.1,ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o Izbach Rolniczych (Dz.U.Nr.1 poz. 3 z dnia 4 stycznia 1996 r. z późniejszymi zmianami).


II. Dział 600 –Transport i łączność- suma ogółem 916.187 zł.

z czego planuje się;


Rozdział 60014 –Drogi publiczne powiatowe - kwota 111.187 zł.

Na bieżące utrzymanie dróg powiatowych została przeznaczona kwota 80.000 zł (dotacja celowa z powiatu na podstawie porozumienia). Porozumienie dotyczące w/w tematu i określające zasady finansowania zadania zawarte było w 2004 r.

Dodatkowo będzie zawarte porozumienie w sprawie dofinansowania przez gminę zadania pn.: „poprawa układu komunikacyjnego w Kotomierzu” na kwotę 31.187 zł.


Rozdział 60016- Drogi publiczne gminne - kwota 805.000 zł.

W/w wydatkach przewidujemy zapłatę kwoty 385.000 zł z tyt. realizacji zadania inwestycyjnego Przebudowa ulicy Długiej w Kotomierzu I i II etap na działkach nr 15; 123/1;5,6 i 346/1”

Pozostała kwota przeznaczona jest na bieżące utrzymanie dróg gminnych w tym : zakup kruszywa , kostki brukowej , krawężników , remonty dróg i chodników, rozwożenie kruszywa, koszenie poboczy , wycinkę krzewów, równanie ,odśnieżanie itp.


III. Dział 700 –Gospodarka mieszkaniowa- suma ogółem 577.000 zł.

z czego planuje się;


Rozdział 70005- Gospodarka gruntami i nieruchomościami – kwotę 200.000 zł przeznaczoną na ; podziały i wznowienia granic ,wykonanie podkładów geodezyjnych, wycenę gruntów i budynków na potrzeby wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami (sprzedaż, wykup, zamiana, użytkowanie wieczyste), wycenę w celu naliczenia opłaty planistycznej, na wypłatę kar i odszkodowań na rzecz os. fizycznych za przejęte drogi, oraz inne należności powstałe w wyniku regulacji spraw własnościowych .



Rozdział 70095- Pozostała działalność –kwotę 377.000 zł.

W/w kwota przeznaczona jest na gospodarkę mieszkaniową w tym na:

zakup materiałów i wyposażenia ( olej opałowy, materiały do konserwacji i remontów)

kwota 200.000zł, na opłatę energii elektrycznej na klatkach schodowych kwota 10.000 zł,

na koszty związane z wykonaniem usług budowlano –montażowych w zakresie remontów i konserwacji pomieszczeń i budynków – kwota 90.000 zł

Kwotę 52.000 zł. przeznaczamy na wydatki za usługi kominiarskie, wywóz śmieci, szamba oraz transport opału .

Kwota 25.000 zł przeznaczona jest na wynagrodzenie bezosobowe /um. zlec. i umowy o dzieło/.


IV. Dział 710 – Działalność usługowa- -ogółem kwota 155.000 zł.


 

Rozdz.71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego- kwotę 150.000 zł przeznaczamy na opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego.


Rozdział 71035 - Cmentarze -plan 5.000 zł

W/w kwota zostanie wydatkowana na utrzymanie gminnych miejsc pamięci narodowej.


V. Dział 750 – Administracja publiczna -ogółem kwota 2.104.400 zł. –w tym;


Rozdział 75011- Urzędy wojewódzkie -kwotę 80.700 zł dotacji celowej zgodnie z pismem z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy WFB .I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. przeznacza się na wydatki związane z częściowym utrzymaniem pracowników z zakresu administracji rządowej (Urząd Wojewódzki) tj. na wynagrodzenia wraz z pochodnymi .


Rozdział 75020 – Starostwa powiatowe –kwotę 6.500 zł przeznacza się na wydatki związane

z kosztami utrzymania stanowiska ewidencji i rejestracji pojazdów (wg porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Bydgoszczy).


Rozdział 75022- Rady gmin- kwotę 49.500 zł przeznaczamy na ;

-wypłatę diet dla radnych oraz przewodniczącej Rady z tyt. uczestnictwa w pracach komisji i sesjach Rady Gminy - 44.000 zł

-kosztów delegacji - 400 zł

-zakupu materiałów - 5.100 zł.


Rozdział 75023- Urzędy gmin - kwotę 1.898.000 zł

Wynagrodzenia wraz z pochodnymi kwota 1.486.000 zł.

Wynagrodzenia bezosobowe kwota 50.000 zł /um. zlecenia i umowy o dzieło/.

Planowany odpis na ZFŚS – 35.000 zł.

Wydatki rzeczowe kwota – 327.000 zł ,w tym:

-świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp – 8.000 zł,

-zakup materiałów i wyposażenia – 50.000 zł,

-zakup akcesoriów komputerowych /w tym programów i licencji)-30.000 zł,

-zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych-10.000 zł,

-energia elektryczna - 18.000 zł,

-zakup usług remontowych – 20.000 zł,

-zakup usług zdrowotnych- 4.000 zł,

-szkolenia pracowników -10.000 zł,

-pozostałe usługi / usługi pocztowe, transportowe, opłaty za nieczystości stałe i płynne, prowizje bankowe, ogłoszenia itp.-100.000 zł,

-opłaty za usługi internetowe - 13.000 zł,

-opłaty za usługi telefoniczne komórkowe i stacjonarne – 27.000 zł

-podróże służbowe - 25.000 zł,

-koszty ubezpieczeń – 12.000 zł,


Rozdział 75075- Promocja jednostek samorządu terytorialnego – kwota 27.500 zł

przeznaczona jest na zakup materiałów i usług koniecznych do promocji gminy Dobrcz .


Rozdział 75095 – Pozostała działalność- 42.200 zł to kwota przeznaczona na wypłatę diet

dla sołtysów , oraz składkę na Związek Gmin Wiejskich w tym;

-diety dla sołtysów - 40.000 zł

-składka na Z.G.W - 2.200 zł


VI. Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - ogółem 2.119 zł


 

Rozdział 75101- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa wydatek w kwocie 2.119 zł zgodnie z pismem nr DBD-3101-54/06 z dnia 18.10.2006 r. Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy przeznaczony jest na pokrycie kosztów z tyt. aktualizacji stałego rejestru wyborców (dotacja celowa).


VII. Dział 754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa- ogółem

98.000 zł.


Rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne – 98.000 zł wydatki planowane są na pokrycie kosztów utrzymania 6 –ciu jednostek OSP w tym ;

-ubezpieczenie strażaków oraz drużyn młodzieżowych, OC ,NW - 10.000 zł

-przeglądy aparatów oddechowych - 9.000 zł

-paliwo, oleje, środki pianotwórcze oraz pozostałe materiały - 22.000 zł

-remonty samochodów strażackich - 7.000 zł

-wynagrodzenia za wyjazdy do pożarów i wypadków - 15.000 zł

-opłaty telefoniczne /komórkowe/ - 3.000 zł

-energia elektryczna - 9.000 zł

-badania lekarskie - 3.000 zł

-środki na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego - 20.000 zł


VIII. Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od os. fiz. i od innych jednostek

nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem-ogółem 43.000 zł.


 

Rozdział 75647-Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych- 43.000 zł. w tym:

-wynagrodzenie prowizyjne sołtysów 33.000 zł

-zakup usług pozostałych – 5.000 zł

-zakup materiałów- 5.000 zł





IX. Dział 757 – Obsługa długu publicznego- ogółem 80.000 zł.


Rozdział 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - wydatki w kwocie 80.000 zł planowane są na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek dotyczących inwestycji zakończonych.


X. Dział 758 – Różne rozliczenia- ogółem kwota 160.000 zł. w rozdziale 75818

Rezerwy ogólne i celowe- to planowana rezerwa ogólna w budżecie na 2007 rok.

Budżet w dziale oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opiece wychowawczej.


 


 

Dział 801-Oświata i wychowanie oraz dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza to kwota wydatków w wysokości7.455.940 zł.


 

Dział –801- Oświata i Wychowanie- 7.323.760zł.


Dział- 854- Edukacyjna Opieka Wychowawcza – 132.180 zł.


 


 


 

Wynagrodzenie osobowe

Wynagrodzenie

bezosobowe

Dodatkowe wynagrodze-nie

roczne

Wydatki nie zaliczane do wynagrodzeń

Składki na ubezpiecze-

nie

społeczne

Składki na

fundusz pracy

 

Odpis na

Zakładowy

FŚS

Wydatki

inwestycyjne

Wydatki

rzeczowe

Ogółem

Szkoły Podstaw.

2.742.300

9.500

210.000

195.000

530.000

75.000

160.000

11.000

610.900

4.543.700

Gimnazja

1.057.000

3.000

80.000

100.000

210.000

29.000

79.000


116.200

1.674.200

ZOE-AS

178.000

3.000

14.000

1.300

34.000

4.500

3.820


15.300

253.920

Dowóz uczniów

30.000

12.800

-

-

7.370

1.050

-


187.520

238.740

Oddziały przedszkol.

178.300

-

14.000

18.300

36.300

5.100

14.000


13.900

279.900

Przedszkola

140.500

-

10.000

12.000

28.000

4.000

10.000

5.000

47.600

257.100

Dosk.Nauczy.O i W

-

-

-

-

-

-

-


34.000

34.000

Pozost.dział. O i W

-

1.500

-

-

-

-

40.700


-

42.200

Świetlice szkolne

81.000

-

6.000

7.500

16.000

2.300

5.630


5.100

123.530

Pomoc mater. uczn.

-

-

-

-

-

-

-


7.840

7.840

Dosk. Naucz.EOW

-

-

-

-

-

-

-


810

810

Ogółem:

4.407.100

29.800

334.000

334.100

861.670

120.950

313.150

16.000

1.039.170

7.455.940


Subwencja stan na 30.09.2006r. 5.853.804 zł / w 2006 – 5.433.286 zł/


 

Środki własne 1.602.136 zł / w 2006 - 1.611.668 zł/


Dotacje i inne środki 0 zł / w 2006 - 100.701 zł/


ZESTAWIENIE ZBIORCZE ROZDZIAŁÓW

NA 2007 rok


Dział 801 i 854



Rozdział

Nazwa

Plan

2007 rok

80101


 

Szkoły podstawowe

4.543.700

80103


 

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

279.900

80104


 

Przedszkola

257.100

80110


 

Gimnazja

1.674.200

80113


 

Dowożenie uczniów do szkół

238.740

80114


 

Zespoły obsługi ekonomiczno –administracyjnej szkół

253.920

80146


 

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

34.000

80195


 

Pozostała działalność

42.200

85401


 

Świetlice szkolne

123.530

85415


 

Pomoc materialna dla uczniów

7.840

85446


 

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

810


 

Razem

7.455.940


 


 


 

WYDATKI BUDŻETOWE WG PARAGRAFÓW

NA 2007 rok


 


 

Dział 801 i 854


 


 

Paragraf


 

Nazwa

Plan na 2007

3020

Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń

334.100

3240

Stypendia i inne formy pomocy dla uczniów

7.840

4010

Wynagrodzenia osobowe pracowników

4.407.100

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

334.000

4110

Składki na ubezpieczenia społeczne

861.670

4120

Składki na fundusz pracy

120.950

4170

Wynagrodzenia bezosobowe( umowy zlecenia lub o dzieło)

29.800

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

455.100

4220

Zakup środków żywności

30.000

4240

Zakup pomocy dydaktycznych i książek

48.500

4260

Zakup energii

73.000

4270

Zakup usług remontowych

58.200

4280

Zakup usług zdrowotnych

6.500

4300

Zakup usług pozostałych

241.630

4350

Opłaty za usługi internetowe

3.700

4360

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunik. telefonii komórkowej

1.200

4370

Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej

22.300

4390

Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii

2.500


 

4410

Podróże służbowe krajowe

19.100

4430

Różne opłaty i składki

( ubezpieczenie majątku szkół)

15.000

4440


 

Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych

313.150

4700

Szkolenie pracowników niebędących członkami korpusu służb cywilnych

22.100

4740

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych

19.500

4750

Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji

13.000

6060

Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych

16.000


 


 

Razem


 

7.455.940


 


 


 


 

XI. Dział 801 – Oświata i wychowanie- ogółem : 7.323.760 zł.


 

Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe -kwota 4.543.700 zł.


Liczba uczniów i oddziałów w roku szkolnym 2006/2007 według stanu na 30 września 2006 roku wynosi :


1. Szkoła Podstawowa w Kotomierzu 173 uczniów - 7 oddziałów

2. Szkoła Podstawowa w Dobrczu 221 uczniów - 11 oddziałów

z filią w Kozielcu

3.Szkoła Podstawowa w Wudzynie 123 uczniów - 6 oddziałów

4 Szkoła Podstawowa w Strzelcach Górnych 109 uczniów - 6 oddziałów

5. Szkoła Podstawowa w Borównie 69 uczniów - 6 oddziałów

6. Szkoła Podstawowa w Stronnie 53 uczniów - 6 oddziałów

Razem : 748 uczniów - 42 oddziały


Na 1 oddział przypada przeciętnie około 18 uczniów.

W roku szkolnym 2007 / 2008 przewiduje się, że do szkoły będzie uczęszczać około 750 uczniów.

W budżecie na 2007 rok zaplanowano wypłatę: nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, zasiłku na zagospodarowanie, oraz sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli oraz urlopu na poratowanie zdrowia.

Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 3.726.800 zł.

Na dodatki socjalne - dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 195.000 zł.

Wydatki bieżące - 610.900 zł

z tego :

Zakup materiałów i wyposażenia : - 360.000 zł

- olej opałowy, koks, węgiel, zakup materiałów do remontu,

środków czystości, bhp, druków, wyposażenia.

Zakup usług remontowych - 50.200 zł

w tym:

- konserwacja sprzętu, naprawy awaryjne, naprawy

konserwacyjne dachów, wymiana instalacji elektrycznej,

malowanie pomieszczeń.

Zakup pomocy dydaktycznych, książek do biblioteki. - 35.000 zł

Zakup energii, zimnej wody. - 58.000 zł

Zakup usług zdrowotnych. - 4.000 zł

Zakup usług dostępu do sieci Internet - 2.200 zł

Zakup usług pozostałych w tym: - 33.000 zł

opłaty za usługi pocztowe, opłaty bankowe, wywóz śmieci, szamba, usługi

kominiarskie, usługi transportowe, przegląd gaśnic, konserwacje.

Podróże służbowe i ryczałty za używanie własnych - 9.000 zł

pojazdów do celów służbowych.

Różne opłaty i składki (w tym ubezpieczenie majątku). - 14.000 zł

Opłaty za telefony stacjonarne - 20.000 zł

Zakup usług obejmujących opinie i ekspertyzy - 1.500 zł

Szkolenie pracowników - 3.000 zł

Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego, - 21.000 zł

akcesoriów komputerowych ( tonery, licencje, programy)


Na zakupy inwestycyjne 11.000 zł

w tym :zakup froterki do polerowania dla SP Kotomierz 5.000 zł

oraz kserokopiarki dla SP Strzelce Górne 6.000 zł


Rozdział 80103- Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych kwota -279.900 zł.

W roku szkolnym 2006/2007 do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych uczęszcza 102 dzieci do 7 oddziałów.

W roku szkolnym 2007/2008 w oddziałach przedszkolnych nie przewiduje się wzrostu liczby dzieci sześcioletnich.

W budżecie na 2007 rok zaplanowano również sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli.

Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych

zaplanowano kwotę 247.700 zł.

Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 18.300 zł.


Na wydatki rzeczowe zaplanowano ogółem 13.900 zł w tym:

- zakup wyposażenia, materiałów do remontu, 3.100 zł

- pomocy dydaktycznych, 3.000 zł

- energia elektryczna, gaz ,woda, 5.000 zł

- podróże służbowe, 300 zł

- zakup usług zdrowotnych, 500 zł

- pozostałe usługi (opłaty bankowe, pocztowe, 400 zł

usługi transportowe),

- szkolenie pracowników 600 zł

- zakup materiałów papierniczych do kserokopiarek 1.000 zł


Rozdział 80104 – Przedszkola kwota -257.100 zł.

W roku szkolnym 2006/2007 do przedszkola zapisano 50 dzieci.

W budżecie na 2007 rok zaplanowano sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli, sfinansowanie skutków przebywania nauczyciela na urlopie zdrowotnym.

Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 194.500 zł .

Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 10.000 zł.

Na wydatki rzeczowe zaplanowano ogółem 47.600 zł w tym:

- zakup wyposażenia, materiałów do remontu, środków

do utrzymania czystości, 5.000 zł

- pomocy dydaktycznych, 2.000 zł

- energia elektryczna , gaz ,woda, 2.500 zł

- podróże służbowe, 300 zł

- zakup usług zdrowotnych, 400 zł

- zakup żywności, 30.000 zł

- usługi remontowe (malowanie pomieszczeń,

remont łazienki, wymiana 2 okien), 5.000 zł

- opłaty pocztowe, bankowe, usługi transportowe 600 zł

- opłaty za telefon, 300 zł

- szkolenie pracowników, 500 zł

- zakup artykułów papierniczych, akcesoriów do komputera 1.000 zł

Na zakupy inwestycyjne – zakup zmywarki 5.000 zł


 

Rozdział 80110 - Gimnazja - kwota - 1.674.200 zł.

W roku szkolnym 2006/2007 uczęszcza 399 uczniów do 17 oddziałów w tym:

Gimnazjum w Dobrczu 199 uczniów - 8 oddziałów

Gimnazjum w Kotomierzu 114 uczniów - 5 oddziałów

Gimnazjum w Wudzynie 86 uczniów - 4 oddziały

Przeciętna liczba w oddziale wynosi około 23 uczniów.


W roku szkolnym 2007/2008 przewidywana liczba uczniów 407.


W budżecie na 2007 rok zaplanowano sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli, odpraw emerytalnych oraz nagród jubileuszowych.

Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 1.458.000 zł.

Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 100.000 zł.

Wydatki rzeczowe na kwotę 116.200 zł , w tym :

- zakup oleju opałowego, materiałów od remontu,

środki czystości, wyposażenie, itp. 80.500 zł

- konserwacja, naprawa sprzętu, remonty, 2.000 zł

- zakup energii, wody, 7.500 zł

- zakup pomocy dydaktycznych, książek, 7.000 zł

- opłaty bankowe, usługi komunalne, transportowe 5.000 zł - podróże służbowe, 1.000 zł

- zakup usług zdrowotnych, 1.000 zł

- zakup usług dostępu do sieci Internet, 1.500 zł

- opłaty za usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej 3.200 zł

- szkolenie pracowników, 1.500 zł

- zakup usług obejmujących ekspertyzy i opinie, 1.000 zł

- zakup materiałów papierniczych, akcesoriów komputerowych 5.000 zł


Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół - kwota 238.740 zł.

Dowóz uczniów realizowany jest w całości przez Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu .

Zaplanowano środki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi dla osób sprawujących opiekę w czasie dowozu na kwotę 51.220 zł oraz opłacenie usług transportowych, dopłaty do biletów miesięcznych na kwotę 187.520 zł.


Rozdział 80114 -Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół - kwota 253.920 zł.

Na wydatki osobowe wraz z pochodnymi oraz -fundusz świadczeń socjalnych kwotę 237.320 zł. Na świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp 1.300 zł.

Wydatki rzeczowe 15.300 zł w tym: zakup druków, prenumerata czasopism , wyposażenia 3.000 zł, szkolenia pracowników 1.000 zł , podróże służbowe 4.500 zł, na usługi remontowe 1.000 zł, oraz na zakup usług zdrowotnych 300 zł, zakup materiałów papierniczych i akcesoriów do komputera 2.500 zł, ubezpieczenie sprzętu 1.000 zł, opłaty bankowe i pocztowe 2.000 zł.


Rozdział 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – kwota 34.000 zł.

W budżecie wyodrębniono środki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli w dziale oświata i wychowanie.

(Art.70 a Karty Nauczyciela – wyodrębnienie środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli- odpis w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli) . Przeznaczone środki w wysokości 34.000 zł zostaną wykorzystane na opłacenie kursów, dopłaty za studia, podróże służbowe, zakup materiałów na szkolenia.


Rozdział 80195 – Pozostała działalność - kwota 42.200 zł.

Zaplanowano środki na odpis funduszu świadczeń socjalnych dla 52 nauczycieli

i 25 pracowników obsługi, którzy przebywają na emeryturze lub rencie w kwocie 40.700 zł, oraz środki w wysokości 1.500 zł na wypłatę za udział w pracach członków komisji egzaminacyjnej na stopień awansu zawodowego nauczycieli.


XII. Dział 851 – Ochrona zdrowia - ogółem kwota 122.100 zł.

z czego planuje się;


Rozdział 85121 – Lecznictwo ambulatoryjne – 2.000 zł to kwota przeznaczona zgodnie z art.55 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.Nr.

91 poz.408 z późn. zmianami) na dofinansowanie programu profilaktyczno-leczniczego .


Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi – 120.000 zł. to kwota przeznaczona na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok.


Preliminarz wydatków do Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007.


 

L.p.

Zadania do realizacji

Termin realizacji

Przewidywany koszt

1

Wynagrodzenia dla pracowników Punktu Konsultacyjnego.

( 2 osoby ) oraz osób realizujących programy profilaktyczno-wychowawcze w szkołach

cały rok

średnio 4 razy w miesiącu



13.000 zł.


2

Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz przemocy


drugie półrocze

2007 r.


3.000 zł.

3

Szkolenie sprzedawców w zakresie przepisów dotyczących zasad sprzedaży alkoholu.

2 grupy po ok. 25 osób.

drugie półrocze

2007 r.

400 zł.

4

Dofinansowanie telefonu zaufania „Niebieska Linia”

raz w roku


360 zł.



5

Zakup i dystrybucja materiałów edukacyjno-informacyjnych, zakup materiałów do konkursów o tematyce profilaktycznej, narkomanii oraz przemocy, zakup wyposażenia do działających świetlic środowiskowych

w miarę potrzeb


11.000 zł

6

Organizowanie i finansowanie realizacji programów profilaktyczno-wychowawczych w szkołach, świetlicach, konkursy,

quizy o tematyce profilaktycznej.

Zajęcia w czasie ferii zimowych w szkołach i świetlicach.



W miarę potrzeb




6.000 zł

7

Zorganizowanie zabawy integracyjne j. „Mikołajkowej” wspólnie z GOPS.

XII.2007 r.

1000 zł.

8

Dofinansowanie aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży w formie obozów, półkolonii, biwaków sportowych z programem profilaktycznym

 

II ,VII,VIII 2007 r.

wg potrzeb


15.000 zł.

9

Wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Cały rok

( 1 posiedzenie GKRPA w m-cu)

( 1 posiedz. zesp. robocz. w m-cu )

9.000 zł.

10

Utrzymanie lokalu GKRPA, zakup materiałów biurowych, telefon itp.

Cały rok

( 12 x 150 zł.)

2.000 zł.


11

Spektakl profilaktyczny

2 przedstawienia

III/IV.2007 r.

3.000 zł.

12

Dotacja dla Towarzystwa Rozwoju Gminy Dobrcz w działalności na rzecz profilaktyki uzależnień:

-świetlica w Dobrczu,

-świetlica w Kusowie,

-świetlica w Strzelcach Górnych,

-świetlica w Siennie,

-świetlica w Stronnie,

-świetlica w Trzebieniu,

-świetlica w Trzeciewcu,

-świetlica w Wudzynie,

-akcja letnia.



po realizacji zadania



40.000 zł.




13

-opłacenie energii elektrycznej w świetlicy w Kusowie



4.000 zł.

14

Dofinansowanie kosztów pobytu w hotelu dla ofiar przemocy domowej z terenu gminy Dobrcz..




w miarę potrzeb

 


2.000 zł.

15

Dofinansowanie zajęć w świetlicach wiejskich, zakup materiałów na zajęcia i konkursy o tematyce profilaktycznej



I/VI.2007 r.

IX/XII.2007 r.




2.000 zł.

16

Dofinansowanie remontu świetlic środowiskowych w których realizowane są zajęcia terapeutyczne profilaktyczno – wychowawcze


w miarę potrzeb.


8.000,- zł.

17

Wynagrodzenie dla biegłego lekarza sądowego wydającego opinie o uzależnieniu.

Jedna opinia w miesiącu.


cały rok

( 3 x 80 zł. )


240 zł.


Razem:


 

120.000 zł.


 


 

Rozdział 85195-Pozostala działalność - w wysokości 100 zł kwota dotacji celowej zgodnie z pismem z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy WFB .I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. przeznaczona na sfinansowanie kosztów wydawania przez gminy decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniających kryterium dochodowe


XIII. Dział 852 – Pomoc społeczna- ogółem 4.228.660 zł. z czego planuje się;


Rozdział 85202 - Domy pomocy społecznej- 50.000 zł to wysokość opłaty rocznej dla Międzygminnego Ośrodka Opiekuńczego w Pruszczu z tytułu korzystania z 3 miejsc w w/w placówce.


Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego- 3.053.360 zł.

Jest to kwota dotacji w wysokości 3.048.000 zł, przyjęta do budżetu zgodnie z pismem

nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz kwota 5.360 ze środków własnych gminy.

Kwotę 2.956.560 zł przeznaczono na realizację zadań wynikających u ustawy o świadczeniach rodzinnych tj. wypłata zasiłków rodzinnych wraz z przysługującymi dodatkami , zasiłków pielęgnacyjnych , świadczeń pielęgnacyjnych , zaliczki alimentacyjnej, jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka, opłacenie składek emerytalno-rentowych z ubezpieczenia społecznego

W/w rozdziale uwzględniono także wydatki:

-wynagrodzenia wraz z pochodnymi – 80.850 zł,

-odpis na ZFŚS – 1.550 zł,

-ekwiwalent na środki BHP – 400 zł,

-usługi pozostałe – 6.500 zł,

-zakup materiałów – 6.000 zł,

-licencje -1.500 zł.


Rozdział 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne – kwota dotacji celowej tj. 13.300 zł.

Dotacja przeznaczona na podstawie pisma nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006r. z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego na opłacenie składek na świadczenia zdrowotne dla osób pobierających zasiłek stały oraz świadczenia pielęgnacyjne wypłacane z mocy ustawy o świadczeniach rodzinnych .


Rozdział 85214 -Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne- kwota 406.500 zł.

Dotacja celowa na wyżej wymieniony rozdział zgodnie z pismem nr WFB.I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 z Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wynosi 121.900 zł na zadania zlecone z mocy ustawy o pomocy społecznej i przeznaczona jest na realizację zadania : zasiłek stały.

Na pozostałą kwotę 284.600 zł składa się dotacja celowa w kwocie 174.600 zł na zadanie własne obowiązkowe gminy przyznana pismem nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przeznaczona na realizacje zadania: zasiłek okresowy oraz kwota 110.000 zł pochodząca ze środków własnych gminy przeznaczone na realizację zadań własnych, takich jak : zakup opału, pokrycie kosztów leczenia, opłacenie schroniska lub noclegowni dla osób bezdomnych, zdarzenia losowe, sprawienie pogrzebu, zakup żywności, obuwia, odzieży, opłaty związane z utrzymaniem mieszkania i inne zadania obowiązkowe gminy wynikające z ustawy o pomocy społecznej.


Rozdział 85215- Dodatki mieszkaniowe – 155.000 zł to kwota przeznaczona na wypłatę dodatków mieszkaniowych.

Planowany budżet na dodatki mieszkaniowe na rok 2007 stanowi wydatek ze środków własnych gminy


Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej - 367.100 zł to kwota , którą przeznaczamy w budżecie 2007 r. na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w tym na:

-wynagrodzenia wraz z pochodnymi - 311.600 zł

-wynagrodzenia bezosobowe - 4.000 zł

-odpis na ZFŚS - 6.000 zł

- ekwiwalent za środki BHP - 2.500 zł

- materiały i wyposażenie - 10.000 zł

- zakup usług remontowych - 1.000 zł

- usługi pozostałe - 10.000 zł

- podróże służbowe - 9.000 zł

- energia elektryczna - 3.000 zł

- szkolenia - 4.000 zł

- zakup papieru do urządzeń kserograficznych - 3.000 zł

- zakup akcesoriów komputerowych ,licencji i programów - 3.000 zł

W kwocie 367.100 zł udział wydatków ze środków własnych wynosi 248.800 zł

Zgodnie z pismem nr WFB.I –3010 /45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy dotacja celowa na wyżej wymieniony cel wynosi 118.300 zł.


Rozdział 85228- Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze- to kwota 20.000 zł

W tym zgodnie z pismem nr WFB.I 3010/45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. Z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy dotacja celowa stanowi kwotę 4.000 zł. Pozostała kwota 16.000 to środki własne gminy .

Według rozeznania Ośrodka na dzień dzisiejszy istnieje potrzeba zapewnienia usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla około 14 rodzin.


Rozdział 85295 – Pozostała działalność – ogółem kwota 163.400 zł.

Dożywianie dzieci w szkołach to kwota -148.400 zł.

W tym zgodnie z pismem nr WFB.I.3010/45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawskiego - Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego dotacja celowa do zadania własnego obowiązkowego gminy „ Posiłek dla potrzebujących” w kwocie 52.500 zł.

Pozostała kwota 95.900 zł pochodzi ze środków własnych gminy.

W ramach wyżej wymienionej kwoty planuje się dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjach . Istnieje potrzeba dożywiania około 400 dzieci.

Pozostała kwota to wydatki związane z pracami społecznie użytecznymi 15.000 zł


 

XIV. Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza- ogółem 132.180 zł.

z czego planuje się;


Rozdział 85401 - Świetlice szkolne – kwota 123.530 zł.

W trzech szkołach do których dowożone są dzieci funkcjonują świetlice szkolne.

Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 110.930 zł.

Na dodatki socjalne: dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 7.500 zł.

Na wydatki rzeczowe 5.100 zł w tym :

zakup materiałów i wyposażenia 2.000 zł, zakup usług zdrowotnych 300 zł, pozostałe usługi 300 zł, zakup pomocy 1.500 zł, zakup artykułów papierniczych do kserokopiarek 1.000 zł.


Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów – kwota 7.840 zł.

Środki w wysokości 7.840 zł przeznaczone zostaną na wypłatę stypendium szkolnego za wyniki w nauce dla uczniów kształcących się w szkołach podstawowych i gimnazjach.

( Uchwała Rady Gminy Nr VIII/106/2003 z dnia 3 grudnia 2003 r.)


Rozdział 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – 810 zł.

W budżecie wyodrębniono środki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli (art.70 a Karty Nauczyciela – wyodrębnienie środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli- odpis w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli). Przeznaczone środki w wysokości 810 zł zostaną wykorzystane na opłacenie kursów, dopłaty za studia..


XV. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - ogółem 584.334 zł. z czego planuje się;


Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg – 356.360 zł to kwota przeznaczona na pokrycie kosztów oświetlenia ulic, placów i dróg w tym ;


-opłata za energię elektryczną - 194.360 zł

-remonty - 100.000 zł

-pozostałe usługi - 62.000 zł


Rozdział 90017 - Zakłady gospodarki komunalnej – kwota 227.474 zł ;

W/w kwota stanowi przyznaną dotację przedmiotowa dla Zakładu Usług Komunalnych w Dobrczu . Kwota 214.474 zł to dotacja do oczyszczalni ścieków ( 4,52 zł do m3 ścieków) Kwota 13.000 zł. to dotacja do kosztów utrzymania gminnego wysypiska śmieci( 2,50 zł do m2 wysypiska ).


Rozdział 90020 - Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych – 500 zł , wydatkowanie na cele określone ustawą.


XVI. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - ogółem 677.120 zł. z czego planuje się;


Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby – to kwota 555.220 zł.

przeznaczona na utrzymanie GOK oraz świetlic wiejskich

w tym;

-na wynagrodzenia wraz z pochodnymi przeznacza się kwotę - 110.200 zł.

-wynagrodzenie bezosobowe - 40.000 zł,

-na odpis ZFŚS planowana jest kwota -3.000 zł,

-na zakup oleju opałowego do c.o.w budynku GOK kwota -150.000 zł,

-remont - 69.000 zł,

-opłaty z tyt. usługi telefonii stacjonarnej – 3.500 zł,

-materiały i wyposażenie kwota -81.000 zł,

-energia elektryczna, woda kwota - 31.500 zł,

-podróże służbowe kwota -1.500 zł,

-pozostałe usługi kwota 45.000 zł (usługi fotograficzne, transportowe, opłaty pocztowe , opłaty za nieczystości stałe i płynne itp.),

-ekwiwalent bhp kwota -520 zł,

-inwestycja dot. świetlic wiejskich -20.000 zł

W roku 2007 w ramach w/w budżetu prowadzone będą zajęcia dla dzieci i dorosłych takie jak; koło plastyczne, koło rękodzielnicze, ceramiczne, świetlica środowiskowa, klub seniora, zespół ,,Kwiaty Jesieni’’ ,sekcja taneczna i teatralna. organizowane także będą imprezy masowe ,konkursy, dożynki gminne oraz festyny sołeckie.


Rozdział 92116 –Biblioteki- kwota 111.900 zł.


Wynagrodzenia wraz z pochodnymi oraz odpis na ZFŚS wyniosą 73.900 zł.

Wydatki rzeczowe przedstawiają się następująco;

-koszty podróży służbowych - 1.000 zł

-materiały i wyposażenie - 14.000 zł

- energia elektryczna - 10.000 zł

-opłaty z tyt. telefonii stacjonarnej - 1.500 zł

- ekwiwalent bhp - 400 zł

- różne opłaty i składki(ubezpieczenia) - 600 zł

- zakup pozostałych usług - 10.500 zł


Rozdział 92195 - Pozostała działalność- kwota 10.000 zł przeznaczona jest na dotacje do działalności stowarzyszeń które zajmują się zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty należących do zadań własnych gminy wymienionych w art.7 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm.)


XVII. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport – kwota ogółem 50.000 zł. z czego planuje się;

w rozdziale 92605 -Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – całość kwoty przeznaczyć na finansowanie zgodnie z w art.7 ust.1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm.) sportu na terenie Gminy Dobrcz.




Dochody w projekcie budżetu stanowią kwotę 17.387.860 zł


 

Zgodnie z pismem nr. nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy w planie budżetu na 2007 rok przyjęte są dochody z tyt. dotacji celowych /wg. zał. 5,6,7/.


Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom

samorządu terytorialnego zaplanowano na


750

75011

Za dowody osobiste

34.200

852

85212

Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna

1.000


Pismem nr ST3-4820-25/2006/1892 Minister Finansów informuje Wójta Gminy Dobrcz o wysokości subwencji oraz udziałów gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2007 roku .





Wg. w/w przyjęto w budżecie na 2007 r. ;

- subwencja wyrównawcza - 1.977.294 zł. (w 2006 r. była to kwota 1.964.053 zł)

zwiększenie o 13.241 zł tj. o 0,67 %

- subwencja oświatowa - 5.853.804 zł (w 2006 r. była to kwota 5.433.286 zł)

zwiększenie o 420.518 zł tj. o 7,18 %

- część równoważąca - 32.301 zł (w 2006 r. była to kwota 37.072 zł)

zmniejszenie o 4.771 zł tj. o 14,77 % .

Kwota subwencji ogółem wzrosła o kwotę 428.988 zł

( w 2006 była to kwota 7.434.411 zł.) wzrost o 5,77 %.

- udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych - 404.477 zł

(w 2006 była to kwota 1.768.341 zł) wzrost o 22,87 %.


Proponowane zmiany dochodów z tyt. podatków ;

-podatek rolny wzrost 0 %.

-podatek od. nieruchomości wzrost 0 %

-podatek transportowy wzrost 0 %

Podatek rolny zaplanowano z uwzględnieniem z przypuszczalnych strat które gmina może ponieść z tyt. udzielenia ulg inwestycyjnych wynikających z budowy lub modernizacji obiektów służących ochronie środowiska ( płyty obornikowe wraz ze zbiornikiem na gnojowice) zgodnie

z art.13 ust.1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.o podatku rolnym Dz.U.1993 Nr.94 poz.431

ze zm.


Opis na stronach 20, 21 oraz 22 dotyczy stanu zadłużenia gminy oraz planu spłaty

pożyczek i kredytu.

Tabela w zał. nr 4 informuje o planowanych na 2007 r. przychodach i rozchodach budżetu gminy.

Tabele na stronach 23 oraz 24 informują o inwestycjach wieloletnich planowanych w

2007 roku

Tabele w załączniku nr.9 informują o planowanych na 2007 r. dochodach i wydatkach dla dochodów własnych jednostek budżetowych /oświata/ oraz o źródłach ich pochodzenia

Tabela w załączniku nr.10 informuje o planowanych na 2007 r. przychodach

i wydatkach Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska .

Opis oraz tabele na stronach 38,39, 40 dotyczy informacji o stanie mienia komunalnego.


Budżet na 2007 r. zakłada budżet zrównoważony .


Gmina nie posiada zobowiązań z tyt. poręczeń.


Spłaty kredytów i pożyczek następują systematycznie zgodnie z planem finansowym i bez opóźnień.


 

Stan finansowy Gminy Dobrcz na dzień 31.12.2006 r.


Na zadłużenie składa się ;


Pożyczka2003 r - 500.000 zł- kolektor ściekowy (spłata; w 2004 –125.000 zł, w 2005 r.- 125.000 zł,w 2006 r.- 100.000 zł- (PB03019/0W-kk) umorzenie w 2006r. 150.000 zł ).

Pożyczka 2003 r - 134.000 zł - kolektor ściekowy (spłata ; w 2004 r. 8.375 zł, w 2005 r.- 33.500 zł , w 2006 r. 33.500 zł– pozostaje (PB03045/0W-kk) do spłaty 58.625 zł).

Kredyt 2003 r. -115.000 zł - kolektor ściekowy-(spłata w 2004 r. 19.180 zł, w 2005 r.- 19.164 zł, w 2006 r. 19.164 zł -pozostało do

( B.S.Kotomierz ) spłaty 57.492 zł).

Kredyt 2004 r - 500.000 zł - kolektor ściekowy –(spłata w 2005 r.- 50.000 zł ,w 2006 r. 50.000 zł -pozostaje do spłaty 400.000 zł.)

/Bank Koronowo/

Pożyczka 2004 - 250.000 zł -kolektor ściekowy–( spłata w 2005 r.- 50.000 zł ,spłata w 2006 r. - 50.000 zł- pozostało do spłaty

(PB04051/0W-kk) 150.000 zł ).

Kredyt 2005 r. - 430.000 zł- remont dróg gminnych ( spłata w 2006 r.– 85.000 zł- pozostało do spłaty 345.000 zł.)

/Bank Dobrcz/

Pożyczka 2005 r. - 117.300 zł- wodociąg (spłata w 2006 r – 40.000 zł- pozostało do spłaty 77.300 zł )

(PB05051/GW-wo)

Pożyczka 2005 r. - 19.200 zł – modernizacja kotłowni w szkole Kozielec ( spłata w 2006 r.–1.600 zł pozostało do spłaty 17.600 zł)

(PB05081/0A-weo)

Pożyczka z 2006r

(PB06005/Ow- kk ) - 670.000 zł -kolektor ściekowy ( spłata od 2007 r.)

Pożyczka z 2006r

(PB06056/Ow- kk ) - 271.500 zł -kolektor ściekowy ( spłata od 2007 r.)

Kredyt - 500.000 zł – budowa drogi w Kotomierzu (spłata od 2007r)Bank Koronowo








Kwoty długu na koniec roku 2006 r. oraz w latach następnych




Lp.

Tytuł dłużny

Prognozowanie kwoty długu w zł. wg. stanu na koniec roku



2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

1.

Pożyczki długoterminowe

/bez prefinansowania/


1.245.025


1.060.125


833.600


621.500


431.500


231.500


0


0

2.

Kredyty

długoterminowe

/bez prefinansowania/


1.302.492


1.028.328

 

744.164

 

400.000


300.000


150.000


0


0

3.

Poręcz., gwarancje

x

x

x

x

x

x

x

x

4.

Prognozowana

kwota zadłużenia

2.547.517

2.088.453

1.577.764

1.021.500

731.500

381.500

0

0

5.

Prognozowane dochody

17.204.786

17.387.860

17.600.000

17.900.000

18.100.000

18.150.000

18.400.000

18.400.000

6.

Procent

zadłużenia

14,81

12,01

8,96

5,71

4,04

2,10

0

0

7.

Prognozowane wydatki

18.894.786

17.387.860

17.010.000

17.510.000

17.730.000

17.830.000

18.180.000

18.180.000

8.

Prognozowany wynik finansowy

(-)1.690.000

0

590.000

390.000

370.000

320.000

220.000

220.000


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 

L.p


 

Tytuł spłaty

 

Spłaty zobowiązań w latach 2006 – 2013


 


 


 

2006 r.

2007 r.

2008 r.

2009 r.

2010 r.

2011 r.

2012 r.

2013 r.

1

Spłata pożyczki /długoter./


225.100

184.900

226.525

212.100

190.000

200.000

231.500

0

2

Umorzenia (-)


150.000

x

x

x

x

x

x

x

3

Odsetki /pożyczki/


43.075

40.000

38.000

31.000

26.000

18.000

11.500

0

4

Spłata kredytów


154.164

274.164

284.164

344.164

100.000

150.000

150.000

0

5

Odsetki/kredyty/


20.000

40.000

39.000

35.000

20.000

15.000

7.500

0

6.

Spłata zobow. głównych /zrealizowanych/


 

379.264

459.064

510.689

556.264

290.000

350.000

381.500

0

7.

Razem odsetki


63.075

80.000

77.000

66.000

46.000

33.000

19.000

0

8.

W tym odsetki będące długiem publ.


50.000

80.000

77.000

66.000

46.000

33.000

19.000

0

9.

Razem spłaty zaciągn. kred i pożyczek

/z odsetkami/


442.339

539.064

587.689

622.264

336.000

383.000

400.000

0

10.

% spłaty

2,57

3,10

3,34

3,48

1,86

2,11

2,17








Zał. nr 3

WIELOLETNIE INWESTYCJE GMINA DOBRCZ

/Dotychczasowe wykonanie w 2006 oraz plan na lata 20007-2009 /



Lp.

Nazwa zadania inwestycyjnego


Wartość

Termin

rozpocz.

inwest.

Termin zakończ. inwest.

2006

2007

2008

2009

1.

Kolektor ściekowy

/Budowa na ter.gm.Dobrcz/


2.854.247

1999

Ciągła rozbudowa


1.314.247


 

40.000


800.000


800.000


2.


Wodociąg wiejski


528.000


1999

 

Ciągła rozbudowa


60.000


 

68.000


200.000


200.000

3.

Przebudowa Dróg Gminnych


1.035.000

`1999


Ciągła rozbudowa


650.000


 

385.000


0


0



4.517.247


 


 

2.024.247

493.000

1.000.000

1.000.000


 

ZESTAWIENIE



PLANOWANYCH WYDATKÓW NA FINANSOWANIE INWESTYCJI

ORAZ ZAKUPY INWESTYCYJNE W 2007 R.


 


 

L.p.

Rozdział

Nazwa inwestycji

Kwota

1.

01010

Gminny kolektor ściekowy.wodociągi

108.000

2.

60016

Drogi gminne

385.000

3

75412

OSP –zakup samochodu bojowego

20.000

4.

80104

Przedszkola -zmywarka

5.000

5.

80101

Szkoły Podstawowe-ksero ,froterka

11.000

6.

92109

Świetlice wiejskie


 


 


 


 

20.000


 


 


 


 


 


 

Razem

549.000


 

W tym wydatki inwestycyjne wieloletnie


 

L.p.

Rozdział

Nazwa inwestycji

Kwota

1.

01010

Gminny kolektor ściekowy,wodociagi

108.000

2.

60016

Drogi gminne

385.000


 


 


 


 


 


 

Razem

493.000


 


 


 

Zał. nr 4

PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU GMINY DOBRCZ 2007


Planowane dochody

17.387.860

Planowane wydatki

17.387.860


 


 


 


 

Lp.

Treść

Klasyfikacja
§

Kwota w zł.
2007 r.

1

2

3

4

Przychody ogółem:

 

 459.064

1.

Kredyty

§ 952

 -

2.

Pożyczki

§ 952

 -

3.

Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych
z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

§ 903

 -

4.

Spłaty pożyczek udzielonych

§ 951

 -

5.

Prywatyzacja majątku jst

§ 944

 -

6.

Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych

§ 957

 -

7.

Papiery wartościowe (obligacje)

§ 931

 -

8.

Inne źródła (wolne środki)

§ 955

 459.064

Rozchody ogółem:

 

 459.064

1.

Spłaty kredytów

§ 992

 459.064

2.

Spłaty pożyczek

§ 992

 -

3.

Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE

§ 963

 -

4.

Udzielone pożyczki

§ 991

 -

5.

Lokaty

§ 994

 -

6.

Wykup papierów wartościowych (obligacji)

§ 982

 -

7.

Rozchody z tytułu innych rozliczeń

§ 995

 -




Zał. nr 5













Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w 2007 r. /budżet państwa/


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych

Dział

Rozdział

§*

Zadanie

Dotacje
ogółem

Wydatki
ogółem
(6+10)

z tego:

Wydatki
bieżące

w tym:

Wydatki
majątkowe

wynagrodzenia

pochodne od wynagrodzeń

świadczenia społeczne

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

10

750

75011

2010

Dotacja Adm.Publiczna - Urz.Woj.

80700

 

 

 

 

 

 

 

 

4010

 

 

62262

62262

62262

0

0

0

 

 

4040

 

 

5838

5838

5838

0

0

0

 

 

4110

 

 

11030

11030

0

11030

0

0

 

 

4120

 

 

1570

1570

0

1570

0

0

 

 

 

 

80700

80700

80700

68100

12600

0

0

751

75101

2010

Dotacja -Urz.Nacz.Org.Wł. /rejestr/

2119

 

 

 

 

 

 

 

 

4170

 

 

2119

2119

2119

 

 

 

 

 

 

 

2119

2119

2119

2119

0

0

0

851

85195

2010

Dotacja-Ochrona zdrowia

100

 

 

 

 

 

 

 

 

4300

 

 

100

100

0

0

0

 

 

 

 

 

100

100

100

0

0

0

0

852

85212

2010

Dotacja-Pom.Społeczna

3048000

 

 

 

 

 

 

 

 

3020

 

 

400

400

 

 

 

 

 

 

3110

 

 

2956560

2956560

0

0

2956560

0

 

 

4010

 

 

57940

57940

57940

0

0

0

 

 

4040

 

 

4000

4000

4000

0

0

0

 

 

4110

 

 

11900

11900

0

11900

0

0

 

 

4120

 

 

1650

1650

0

1650

0

0

 

 

4210

 

 

6000

6000

0

0

0

0

 

 

4300

 

 

8000

8000

0

0

0

0

 

 

4440

 

 

1550

1550

0

0

0

0

 

 

 

 

3048000

3048000

3048000

61940

13550

2956560

0

852

85213

2010

Dotacja-Pom.Społeczna

13300

 

 

 

 

 

 

 

 

4130

 

 

13300

13300

0

0

0

0

 

 

 

 

13300

13300

13300

0

0

0

0

852

85214

2010

Dotacja-Pom.Społeczna

121900

 

 

 

 

 

 

 

 

3110

 

 

121900

121900

0

0

121900

0

 

 

 

 

121900

121900

121900

0

0

121900

0

852

85228

2010

Dotacja-Pom.Społeczna

4000

 

 

 

 

 

 

 

 

4300

 

 

4000

4000

0

0

0

0

 

 

 

 

125900

125900

125900

0

0

121900

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

3392019

3392019

3392019

132159

26150

3200360

0



















Zał. nr 6


Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie
porozumień z organami administracji rządowej oraz własnych zadań bieżących gminy w 2007 r
/budżet państwa/


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych

Dział

Rozdział

§*

Zadanie

Dotacje
ogółem

Wydatki
ogółem
(6+10)

z tego:

Wydatki
bieżące

w tym:

Wydatki
majątkowe

wynagrodzenia

pochodne od wynagrodzeń

świadczenia społeczne

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

10

710

71035

2020

Dotacja -Dział.usługowa /grobownictwo /

4000

 

 

 

 

 

 

 

 

4300

 

 

4000

4000

0

0

0

0

 

 

 

 

4000

4000

4000

0

0

0

0

852

85214

2030

Dotacja-Pomoc Społeczna /zas. rodz., pomoc,skł.ubez.społ./

174600

 

 

 

 

 

 

 

 

3110

 

 

174600

174600

0

0

174600

0

 

 

 

 

174600

174600

174600

0

0

174600

0

852

85219

2030

Dotacja-Pomoc Społeczna/Ośr.P.Społ/

118300

 

 

 

 

 

 

 

 

4010

 

 

90000

90000

90000

0

0

0

 

 

4110

 

 

16200

16200

0

16200

0

0

 

 

4120

 

 

2200

2200

0

2200

0

0

 

 

4210

 

 

5600

5600

 

 

 

 

 

 

4300

 

 

4300

4300

 

 

 

 

 

 

 

 

118300

118300

118300

90000

18400

0

0

852

85295

2030

Dotacja-Pomoc Społeczna /dożyw./

52500

 

 

 

 

 

 

 

 

3110

 

 

52500

52500

0

0

52500

0

 

 

 

 

52500

52500

52500

0

0

52500

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

349400

349400

349400

90000

18400

227100

0





Zał. nr 7


Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2007 r.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych

Dział

Rozdział

§*

Zadanie

Dotacje
ogółem

Wydatki
ogółem
(6+10)

z tego:

Wydatki
bieżące

w tym:

Wydatki
majątkowe

wynagrodzenia

pochodne od wynagrodzeń

dotacje

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

10

600

60014

2320

Dotacja -Trans. i łączność Drogi publ.powiat

80000

 

 

 

 

 

 

 

 

4300

 

 

80000

80000

0

0

0

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

80000

80000

80000

0

0

0

0


















Zał. nr 8


Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych

Lp.

Wyszczególnienie

Stan środków obrotowych** na początek roku

Przychody*

Wydatki

Stan środków obrotowych** na koniec roku

Rozliczenia
z budżetem
z tytułu wpłat nadwyżek środków za 2006 r.

ogółem

w tym:

ogółem

w tym: wpłata do budżetu

dotacje
z budżetu***

w tym:

§ 2650

na inwestycje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

I.

Zakłady budżetowe

91107

2608893

227474

227474

0

2586264

0

113736

x

 

z tego:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu

91107

2608893

227474

227474

0

2586264

0

113736

x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

x

Ogółem

91107

2608893

227474

227474

0

2586264

0

113736

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Zał. nr 9

Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych na 2007 r.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych

Lp.

Wyszczególnienie

Stan środków obrotowych** na początek roku

Przychody*

Wydatki

Stan środków obrotowych** na koniec roku

Rozliczenia
z budżetem
z tytułu wpłat nadwyżek środków za 2006 r.

ogółem

w tym:

ogółem

w tym: wpłata do budżetu

dotacje
z budżetu***

w tym:

§ 2650

na inwestycje

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

III.

Dochody własne jednostek budżetowych

2000

197080

0

x

x

197000

x

2080

0

 

z tego:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

ZS SP DOBRCZ

800

74030

0

x

x

74030

x

800

0

2.

ZS SP KOTOMIERZ

800

66030

0

x

x

66030

x

800

0

3.

ZS SP WUDZYN

400

57020

0

x

x

56940

x

480

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

2000

197080

0

 

 

197000

 

2080

0


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 

W odniesieniu do dochodów własnych jednostek budżetowych:







* dochody










** stan środków pieniężnych









*** źródła dochodów wskazanych przez Radę
































Zał. nr 9

str.1


Zbiorówka
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH

na 2007 rok


 


 


 

Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Przychody Plan 2007 r.


I Stan środków pieniężnych na początek roku

2 000

0830

II. Sprzedaż usług

197 000

0920

III. Odsetki / rachunek bankowy/

80


Razem

199 080




Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Wydatki

Plan 2007 r.

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

6 000

4220

Zakup żywności

187 900

4260

Zakup energii

2 000

4300

Zakup usług pozostałych

1 100


Stan środków na koniec roku

2 080


Razem wydatki

199080




Dochody własne (przychody + BO) ogółem - 199 080 zł

Wydatki ogółem - 197 000 zł

Stan środków na koniec roku - 2 080 zł


Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.

Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.





 


Zał. nr 9 str.2

PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH

Zespołu Szkół w Wudzynie

na 2007 rok


 


 


 


 


Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Przychody Plan 2007 r.


I Stan środków pieniężnych na początek roku

400

0830

II. Sprzedaż usług

57 000

0920

III. Odsetki / rachunek bankowy/

20


Razem

57 420




Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Wydatki

Plan 2007

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

1 000

4220

Zakup żywności

55 040

4260

Zakup energii

600

4300

Zakup usług pozostałych

300


Stan środków na koniec roku

480


Razem wydatki

57 420




Dochody własne ( przychody + BO) ogółem 57 420 zł

Wydatki ogółem 56 940 zł

Stan środków na koniec roku - 480 zł

Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.

Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.





Zał. Nr 9 str.3
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH

Zespołu Szkół w Kotomierzu

na 2007 rok


 



 


 

 

Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Przychody Plan 2007 r.


I Stan środków pieniężnych na początek roku

800

0830

II. Sprzedaż usług

66 000

0920

III. Odsetki / rachunek bankowy/

30


Razem

66 830




Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Wydatki

Plan 2007 r.

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 500

4220

Zakup żywności

62 330

4260

Zakup energii

700

4300

Zakup usług pozostałych

500


Stan środków na koniec roku

800


Razem wydatki

66 830




Dochody własne( przychody + BO) ogółem 66 830 zł

Wydatki ogółem 66 030 zł

Stan środków na koniec roku - 800 zł

Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.

Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.










Zał. Nr 9 str.4

PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH

Zespołu Szkół w Dobrczu

na 2007 rok


 


 


 


 

Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Przychody Plan 2007 r.


I Stan środków pieniężnych na początek roku

800

0830

II. Sprzedaż usług

74 000

0920

III. Odsetki / rachunek bankowy/

30


Razem

74 830






Dział 854

Rozdział 85401 Świetlice szkolne


 

§

Wydatki

Plan 2007 r.

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

2 500

4220

Zakup żywności

70 530

4260

Zakup energii

700

4300

Zakup usług pozostałych

300


Stan środków na koniec roku

800


Razem wydatki

74 830




Dochody własne ( przychody + BO ) ogółem 74 830 zł

Wydatki ogółem 74 030 zł

Stan środków na koniec roku 800 zł

Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.

Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.






 





Zał. nr 10


Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu


 

Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej


 


 


 


 


 


 


 


 


 

w złotych


Lp.

§

Wyszczególnienie

Plan na 2007 r.


 

I.

 

Stan środków obrotowych na początek roku

30.000


 

II.

 

Przychody

10.050


 

1.

 

 

 


 

 

 

 


2.

 

 

 


3.

 

 

 


 

 

 

 


III.

 

Wydatki

22.000


 

1.

 

Wydatki bieżące

22.000


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


2.

 

Wydatki majątkowe

0


 

 

 

 


 

 

 

 


 

 

 

 


IV.

 

Stan środków obrotowych na koniec roku

18.050


 

 

 

 

 


 


 


 

Zał. nr 10

PLAN FINANSOWY GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ



Dział 900

Rozdział 90011


 

§ Przychody Plan 2007 r.

Stan środków pieniężnych na początek roku

30.000

2970 Wpłaty

10.000

0920 Odsetki bankowe

50





Razem

40.050






§ Wydatki

Plan 2007 r.

4210

Zakup materiałów

1.500

4300 Opłaty z tyt. usług „Remondis”

18.000

4300 Badanie piezometrów na gm. wysypisku śmieci

2.500





Stan funduszu na koniec roku

18.050


Razem

40.050




Razem przychody /B.O + przychody / - 40.050 zł

Razem wydatki - 22.000 zł

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Stan środków na koniec 2007 rok - 18.050 zł





 



INFORMACJA O STANIE MIENIA KOMUNALNEGO

/stan na 31.10.2006 r./



Wartość gruntów w zł.

Grunty ogółem 1.116.907

w tym:

- użytki rolne

560.656

- grunty leśne

15.450

- grunty zadrzewione i zakrzaczone

4.002

- tereny mieszkaniowe i inne

46.103

- tereny rolne zabudowane

43.500

- tereny różne

15.860

- nieużytki

29.097

- rowy

19.678

- wody

432

- drogi

382.129


Stan gruntów mienia komunalnego na dzień 31.10.2006 r. wynosi 290,81 ha (bez gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste o powierzchni 83,29 ha).


Na ogólną powierzchnię gruntów składają się: 290,81 ha

- użytki rolne

54,55 ha

w tym: grunty orne

47,82 ha

sady

1,74 ha

łąki trwałe

3,80 ha

pastwiska

1,19 ha

- grunty leśne

4,43 ha

- grunty zadrzewione i zakrzaczone

1,48 ha

- tereny mieszkaniowe i inne

3,26 ha

- tereny rolne zabudowane

12,22 ha

- tereny różne

5,64 ha

- nieużytki

10,22 ha

- rowy

8,78 ha

- wody

0,15 ha

- drogi

190,08 ha


 

W bieżącym roku sprzedaliśmy w drodze przetargu ustnego nieograniczonego 18 działek o ogólnej pow. 25.320 m2, położonych w miejscowości Nekla za kwotę 632.253 zł (brutto).

Dokonaliśmy wykupu drogi o powierzchni 430 m2 w miejscowości Borówno za kwotę 2.580,00 zł.

Wartość gruntów mienia komunalnego /stan na 31.10.2006 r./ wynosi 1.116.907 zł./






Mienie komunalne

Grunty (grupa 0)


 

Lp.

Położenie

Nr działki

Powierzchnia

m2

Wartość szacunkowa

1.

Borówno

119/5, 119/11, 58/19, 91/2

2.675

11.070

2.

Kotomierz

182/9, 147/7, 147/6, 32/2

18.773


29.450

3.

Kozielec

188/14, 188/28, 188/30

997

1.000

4.

Nekla

Przybytek powierzchni - nowy pomiar 140 ,142

1.109

2.238

5.

Stronno

229, 311 przybytek powierzchni

1.615

9.015

6.

Strzelce Górne

149/57, 149/69, 145/2

11.022

14.960

7.

Wudzyn

80/14, 80/15

5.910

29.550

8.

Wudzynek

51, 53

14.290

21.435

9.

Wzrost

wartości




422.880


Razem:


56.391

541.598

Przychody





Lp.

Położenie

Nr działki

Powierzchnia

m2

Wartość

1.

Dobrcz

114/57

1.104

21.600

2.

Nekla

10/41, 10/67, 10/69, 10/78, 10/79, 10/80, 10/81, 10/84, 10/85, 10/86, 10/87, 10/88, 10/89

18.039

275.797

3.

Strzelce Górne

119, 146, 144/1

6.991

24.120

4.

Trzebień

94/6

1.120

2.900

5.

Włóki

Ubytek powierzchni nowy pomiar 201

2.102

2.102


Razem:


29.356

326.519

Rozchody

Składniki mienia komunalnego i jego zmiany


Wyszczególnienie składników mienia komunalnego

Wartość na dzień 1.01.2006

Przychody

Rozchody

Stan na dzień 31.10.2006 r.

Ilość w ha

Wartość w zł

Ilość w ha

Wartość w zł

Ilość w ha

Wartość w zł

Ilość w ha

Grunty


Wartość w zł

Grunty (grupa 0)

288,1084

901.828

5,6391

541.598

2,9356

326.519

290,8119

1.116.907

Budynki i lokale

(gr 1, 2)

-

9.638.410


-

-

-

-

-

9.638.410


Obiekty inż. lądowej i wodnej, maszyny i urządzenia (gr 3-6)

-

443.972

-

-

-

-

-

443.972

Środki transportu, Narzędzia i Przyrządy Ruchomości i wyposażenia

(gr 7-8)

-

690.017

-

-

-

-

-

690.017

Razem

288,1084

11.674.227

5,6391

541.598

2,9356

326.519

290,8119

11.889.306

Informacja o stanie mienia komunalnego i jego zmianach



Wyszczególnienie składników mienia komunalnego

Wartość na dzień 1.01.2006

Przychody

Rozchody

Stan na dzień 31.10.2006 r.

Dane dotyczące wartości praw majątkowych przypadają na:

Dochody

w zł

Ilość w ha

Wartość

w zł

Ilość w ha

Wartość

w zł

Ilość w ha

Wartość

w zł


Ilość w ha Grunty


Wartość w zł


Prawo Własności


Mienie w zarządzie


Wierzytelności

Dzierżawa

Planowane dochody do uzyskania w 2006 r.

Plan dochodów

na 2007 rok

Grunty

(grupa 0)





288,1084





901.828,00





5,6391





541.598,00





2,9356





326.519,00





290,8119





1.116.907,00





1.116.907,00





-





-


-

Sprzedaż:

591.281,00


Opłata z tytułu użytkowania wieczystego

887,00

Sprzedaż:

450.000,00


Opłata z tytułu użytkowania wieczystego

964,00

Budynki i lokale

(gr 1, 2)

-


9.638.410,00


-

-

-

-



-




9.638.410,00



9.638.410,00



-



-

-

38.659,80

100.000,00

Obiekty inż. lądowej i wodnej, maszyny i urządzenia (gr 3-6)

-




443.972,00

-

-

-

-



-





443.972,00




443.972,00




-




-


-

-

-

Środki transportu, Narzędzia i Przyrządy Ruchomości i wyposażenia

(gr 7-8)

-





690.017,00

-

-

-

-





-





690.017,00




690.017,00




-




-




-

-

-

Razem


288,1084


11.674.227,00

5,6391

541.598,00

2,9356

326.519,00

290,8119

11.889.306,00

11.889.306,00

0

0

0

576.314,90

451.829,74



Gmina Dobrcz nie posiada majątku finansowego w formie akcji, obligacji i udziałów.


Informacja o mieniu komunalnym użytkowanym i administrowanym przez

Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu.


 

1.Budynki administrowane i użytkowane przez Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu.


 

- ZUK Dobrcz ( budynek administracyjny,budynek warsztatowy,wiata,plac)

wartość netto 97.335,31

- Budynki oczyszczalni ścieków w Kusowie z wyposażeniem oraz zapleczem

technicznym wartość netto 1.781.190,00

2.Budowle

- Budynki stacji uzdatniania wody wartość netto razem: 139.317,00

w tym:

a) hydrofornia Dobrcz – wartość netto 13.145,00

b) hydrofornia Dobrcz-warsztat 1.927,00

Hydrofornie Dobrcz i Dobrcz – warsztat wyposażone są w 2 studnie głębinowe;wydajność

ujęcia zgodnie z pozwoleniem wodno -prawnym wynosi 90m3/h.

c) hydrofornia Kotomierz wartośc netto 5.565,00

wyposażona w 2 studnie głębinowe o wydajności 51m3/h

d) hydrofornia Wudzyn wartość netto 4.939,00

wyposażona w 2 studnie głębinowe o wydajności 9,6m 3/h

e) hydrofornia Strzelce Górne wartość netto 66.967,00

wyposażona w 3 studnie głębinowe o wydajności 8,4 m3/h

f) hydrofornia Trzeciewiec wartość netto 46.774,00

wyposażona w 3 studnie głębinowe o wydajności 105 m3/h.

- Studnie głębinowe 12 sztuk o wartości netto 153.647,19

o łącznej wydajności zgodnie z pozwoleniami wodno-prawnymi 264 m3/h

- Sieci wodociągowe wartość netto 1.620.856,66

Długość sieci wodociągowej zinwentaryzowanej na dzień 31.12.2005 roku wynosiła

220.900 mb.

Długość sieci wodociągowej wykonanej do dnia 30.09.2006 r.wynosi 1200 mb.

- Przepompownie ścieków wartość netto 126.229,00

Na terenie gminy Dobrcz zlokalizowanych jest 10 przepompowni ścieków.

- Sieć wodociągowo-kanalizacyjna oczyszczalni ścieków 773.607,00

Długość sieci kanalizacji sanitarnej zinwentaryzowanej na dzień 31.12.2005 r. Wynosiła

23.200 mb.

3. Wysypisko odpadów komunalnych.

Magdalenka-powierzchnia całkowita składowiska 2,28 ha., wykorzystana I niecka

o powierzchni 0,52 ha. wraz z ogrodzeniem z siatki , pasem zieleni, rowami opaskowymi,

studzienką odgazowywania i zbiornikiem odcieków. Pojemność składowiska 25.650 m3 ,

wypełnienie pojemności na koniec 2005 roku 100%.


Ptrzewodniczacy Rady Gminy
Halina Pietrzak