Uchwała Nr III/14/2006 Rady Gminy Dobrcz z dnia 28 grudnia 2006 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrcz na 2007 r.
Uchwała Nr III/14/2006
Rady Gminy Dobrcz
z dnia 28 grudnia 2006 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Dobrcz na 2007 r.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4 i pkt. 9 lit. d ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806 , z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441,Nr 175 poz.1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128) art.165,166,167ust.2, 173 ust.1, 4 ,5 art.174 ust.1,2,3 ,art.175 ust.1, art.176 ust.1, art.184 ust.1,2,3 art.188 ust.2, pkt, art.195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 249, poz. 2104, z 2006r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708)
Rada Gminy
uchwala co następuje:
§ 1.Dochody gminy na 2007 r
wg. zał. nr.1 w wysokości 17.387.860 zł
w tym;
1/subwencje 7.863.399 zł
2/udziały w podatkach dochodowych 2.587.701 zł
§ 2.Wydatki gminy na 2007 r
wg. zał. nr 2 w wysokości 17.387.860 zł
w tym;
1/dotacje przedmiotowe dla Zakładu Usług Komunalnych 227.474 zł
-z tytułu dopłaty do ścieków 214.474 zł
-z tytułu dopłaty do zabezpieczenia śmietniska 13.000 zł
2/dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty
należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę 105.000 zł
3/ wynagrodzenia z pochodnymi 8.086.879 zł
4/ wydatki bieżące 8.179.507 zł
5/wydatki majątkowe 549.000 zł
w tym;
- inwestycyjne 513.000 zł
- na zakupy inwestycyjne 36.000 zł
6/ogólna rezerwa budżetowa 160.000 zł
7/ wydatki na obsługę długu 80.000 zł
§ 3. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009
493.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 3
§ 4. Przychody budżetu w wysokości 459.064 zł, rozchody w wysokości 459.064 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 5.1.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji
rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę
na podstawie porozumień z organami administracji rządowej oraz własnych zadań
bieżących gminy w 2007 r., zgodnie z załącznikiem nr 6.
3.Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień
(umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 6.1.Ustala się dochody w kwocie 120.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż
napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 120.000 zł na realizację zadań określonych
w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 7.Plan przychodów i wydatków dla: zakładu budżetowego :
przychody – 2.608.893 zł, wydatki – 2.586.264 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8.Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych
jednostek budżetowych /oświata/: dochody – 197.080 zł; wydatki – 197.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9.Ustala plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i
Gospodarki Wodnej w wysokości: przychody - 10.050 zł, wydatki - 22.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10. Upoważnia Wójta do:
1.Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie
występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 200.000 zł,
2.Do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008)
jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008
roku na łączną kwotę 300.000 zł,
3.Spłat zobowiązań przypadających w roku 2007 z tyt. pożyczek i kredytów w kwocie
459.064 zł
4.Dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między
działami.
5.Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy
6.Przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
7.Przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do
dokonywania przeniesień w planie wydatków.
§ 11.Limit na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 200.000 zł
§ 12.Wykonanie uchwały powierza Wójtowi Gminy.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji w
Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń
Urzędu Gminy.
UZASADNIENIE DO BUDŻETU GMINY DOBRCZ NA2007 r.
Wydatki ;
Wydatki stanowią kwotę 17.387.860 zł
I. Dział 010 –Rolnictwo i łowiectwo -suma ogółem 134.000 zł.
z czego planuje się;
Rozdział 01008 – Melioracje wodne – kwota 10.000 zł to dotacja dla Gminnej Spółki Wodnej.
Rozdział 01010- Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi - kwotę 108.000 zł .
Kwotę w/w przeznacza się na dalszą kontynuację budowy gminnego kolektora ściekowego oraz na budowę sieci wodociągowych .
Rozdział 01030-Izby Rolnicze – kwotę 16.000 zł
Zaplanowana kwota przeznaczona jest na opłatę 2% z odpisu od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania Izby Rolniczej od 2001 r. zgodnie z art. 35 pkt.1,ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 1995 r. o Izbach Rolniczych (Dz.U.Nr.1 poz. 3 z dnia 4 stycznia 1996 r. z późniejszymi zmianami).
II. Dział 600 –Transport i łączność- suma ogółem 916.187 zł.
z czego planuje się;
Rozdział 60014 –Drogi publiczne powiatowe - kwota 111.187 zł.
Na bieżące utrzymanie dróg powiatowych została przeznaczona kwota 80.000 zł (dotacja celowa z powiatu na podstawie porozumienia). Porozumienie dotyczące w/w tematu i określające zasady finansowania zadania zawarte było w 2004 r.
Dodatkowo będzie zawarte porozumienie w sprawie dofinansowania przez gminę zadania pn.: „poprawa układu komunikacyjnego w Kotomierzu” na kwotę 31.187 zł.
Rozdział 60016- Drogi publiczne gminne - kwota 805.000 zł.
W/w wydatkach przewidujemy zapłatę kwoty 385.000 zł z tyt. realizacji zadania inwestycyjnego Przebudowa ulicy Długiej w Kotomierzu I i II etap na działkach nr 15; 123/1;5,6 i 346/1”
Pozostała kwota przeznaczona jest na bieżące utrzymanie dróg gminnych w tym : zakup kruszywa , kostki brukowej , krawężników , remonty dróg i chodników, rozwożenie kruszywa, koszenie poboczy , wycinkę krzewów, równanie ,odśnieżanie itp.
III. Dział 700 –Gospodarka mieszkaniowa- suma ogółem 577.000 zł.
z czego planuje się;
Rozdział 70005- Gospodarka gruntami i nieruchomościami – kwotę 200.000 zł przeznaczoną na ; podziały i wznowienia granic ,wykonanie podkładów geodezyjnych, wycenę gruntów i budynków na potrzeby wynikające z ustawy o gospodarce nieruchomościami (sprzedaż, wykup, zamiana, użytkowanie wieczyste), wycenę w celu naliczenia opłaty planistycznej, na wypłatę kar i odszkodowań na rzecz os. fizycznych za przejęte drogi, oraz inne należności powstałe w wyniku regulacji spraw własnościowych .
Rozdział 70095- Pozostała działalność –kwotę 377.000 zł.
W/w kwota przeznaczona jest na gospodarkę mieszkaniową w tym na:
zakup materiałów i wyposażenia ( olej opałowy, materiały do konserwacji i remontów)
kwota 200.000zł, na opłatę energii elektrycznej na klatkach schodowych kwota 10.000 zł,
na koszty związane z wykonaniem usług budowlano –montażowych w zakresie remontów i konserwacji pomieszczeń i budynków – kwota 90.000 zł
Kwotę 52.000 zł. przeznaczamy na wydatki za usługi kominiarskie, wywóz śmieci, szamba oraz transport opału .
Kwota 25.000 zł przeznaczona jest na wynagrodzenie bezosobowe /um. zlec. i umowy o dzieło/.
IV. Dział 710 – Działalność usługowa- -ogółem kwota 155.000 zł.
Rozdz.71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego- kwotę 150.000 zł przeznaczamy na opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego.
Rozdział 71035 - Cmentarze -plan 5.000 zł
W/w kwota zostanie wydatkowana na utrzymanie gminnych miejsc pamięci narodowej.
V. Dział 750 – Administracja publiczna -ogółem kwota 2.104.400 zł. –w tym;
Rozdział 75011- Urzędy wojewódzkie -kwotę 80.700 zł dotacji celowej zgodnie z pismem z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy WFB .I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. przeznacza się na wydatki związane z częściowym utrzymaniem pracowników z zakresu administracji rządowej (Urząd Wojewódzki) tj. na wynagrodzenia wraz z pochodnymi .
Rozdział 75020 – Starostwa powiatowe –kwotę 6.500 zł przeznacza się na wydatki związane
z kosztami utrzymania stanowiska ewidencji i rejestracji pojazdów (wg porozumienia ze Starostwem Powiatowym w Bydgoszczy).
Rozdział 75022- Rady gmin- kwotę 49.500 zł przeznaczamy na ;
-wypłatę diet dla radnych oraz przewodniczącej Rady z tyt. uczestnictwa w pracach komisji i sesjach Rady Gminy - 44.000 zł
-kosztów delegacji - 400 zł
-zakupu materiałów - 5.100 zł.
Rozdział 75023- Urzędy gmin - kwotę 1.898.000 zł
Wynagrodzenia wraz z pochodnymi kwota 1.486.000 zł.
Wynagrodzenia bezosobowe kwota 50.000 zł /um. zlecenia i umowy o dzieło/.
Planowany odpis na ZFŚS – 35.000 zł.
Wydatki rzeczowe kwota – 327.000 zł ,w tym:
-świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp – 8.000 zł,
-zakup materiałów i wyposażenia – 50.000 zł,
-zakup akcesoriów komputerowych /w tym programów i licencji)-30.000 zł,
-zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych-10.000 zł,
-energia elektryczna - 18.000 zł,
-zakup usług remontowych – 20.000 zł,
-zakup usług zdrowotnych- 4.000 zł,
-szkolenia pracowników -10.000 zł,
-pozostałe usługi / usługi pocztowe, transportowe, opłaty za nieczystości stałe i płynne, prowizje bankowe, ogłoszenia itp.-100.000 zł,
-opłaty za usługi internetowe - 13.000 zł,
-opłaty za usługi telefoniczne komórkowe i stacjonarne – 27.000 zł
-podróże służbowe - 25.000 zł,
-koszty ubezpieczeń – 12.000 zł,
Rozdział 75075- Promocja jednostek samorządu terytorialnego – kwota 27.500 zł
przeznaczona jest na zakup materiałów i usług koniecznych do promocji gminy Dobrcz .
Rozdział 75095 – Pozostała działalność- 42.200 zł to kwota przeznaczona na wypłatę diet
dla sołtysów , oraz składkę na Związek Gmin Wiejskich w tym;
-diety dla sołtysów - 40.000 zł
-składka na Z.G.W - 2.200 zł
VI. Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - ogółem 2.119 zł
Rozdział 75101- Urzędy naczelnych organów władzy państwowej , kontroli i ochrony prawa wydatek w kwocie 2.119 zł zgodnie z pismem nr DBD-3101-54/06 z dnia 18.10.2006 r. Krajowego Biura Wyborczego w Bydgoszczy przeznaczony jest na pokrycie kosztów z tyt. aktualizacji stałego rejestru wyborców (dotacja celowa).
VII. Dział 754 –Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa- ogółem
98.000 zł.
Rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne – 98.000 zł wydatki planowane są na pokrycie kosztów utrzymania 6 –ciu jednostek OSP w tym ;
-ubezpieczenie strażaków oraz drużyn młodzieżowych, OC ,NW - 10.000 zł
-przeglądy aparatów oddechowych - 9.000 zł
-paliwo, oleje, środki pianotwórcze oraz pozostałe materiały - 22.000 zł
-remonty samochodów strażackich - 7.000 zł
-wynagrodzenia za wyjazdy do pożarów i wypadków - 15.000 zł
-opłaty telefoniczne /komórkowe/ - 3.000 zł
-energia elektryczna - 9.000 zł
-badania lekarskie - 3.000 zł
-środki na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego - 20.000 zł
VIII. Dział 756 – Dochody od osób prawnych, od os. fiz. i od innych jednostek
nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem-ogółem 43.000 zł.
Rozdział 75647-Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności budżetowych- 43.000 zł. w tym:
-wynagrodzenie prowizyjne sołtysów 33.000 zł
-zakup usług pozostałych – 5.000 zł
-zakup materiałów- 5.000 zł
IX. Dział 757 – Obsługa długu publicznego- ogółem 80.000 zł.
Rozdział 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - wydatki w kwocie 80.000 zł planowane są na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek dotyczących inwestycji zakończonych.
X. Dział 758 – Różne rozliczenia- ogółem kwota 160.000 zł. w rozdziale 75818
Rezerwy ogólne i celowe- to planowana rezerwa ogólna w budżecie na 2007 rok.
Budżet w dziale oświaty i wychowania oraz edukacyjnej opiece wychowawczej.
Dział 801-Oświata i wychowanie oraz dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza to kwota wydatków w wysokości7.455.940 zł.
Dział- 854- Edukacyjna Opieka Wychowawcza – 132.180 zł.
|
Wynagrodzenie osobowe |
Wynagrodzenie bezosobowe |
Dodatkowe wynagrodze-nie roczne |
Wydatki nie zaliczane do wynagrodzeń |
Składki na ubezpiecze- nie społeczne |
Składki na fundusz pracy
|
Odpis na Zakładowy FŚS |
Wydatki inwestycyjne |
Wydatki rzeczowe |
Ogółem |
Szkoły Podstaw. |
2.742.300 |
9.500 |
210.000 |
195.000 |
530.000 |
75.000 |
160.000 |
11.000 |
610.900 |
4.543.700 |
Gimnazja |
1.057.000 |
3.000 |
80.000 |
100.000 |
210.000 |
29.000 |
79.000 |
|
116.200 |
1.674.200 |
ZOE-AS |
178.000 |
3.000 |
14.000 |
1.300 |
34.000 |
4.500 |
3.820 |
|
15.300 |
253.920 |
Dowóz uczniów |
30.000 |
12.800 |
- |
- |
7.370 |
1.050 |
- |
|
187.520 |
238.740 |
Oddziały przedszkol. |
178.300 |
- |
14.000 |
18.300 |
36.300 |
5.100 |
14.000 |
|
13.900 |
279.900 |
Przedszkola |
140.500 |
- |
10.000 |
12.000 |
28.000 |
4.000 |
10.000 |
5.000 |
47.600 |
257.100 |
Dosk.Nauczy.O i W |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
34.000 |
34.000 |
Pozost.dział. O i W |
- |
1.500 |
- |
- |
- |
- |
40.700 |
|
- |
42.200 |
Świetlice szkolne |
81.000 |
- |
6.000 |
7.500 |
16.000 |
2.300 |
5.630 |
|
5.100 |
123.530 |
Pomoc mater. uczn. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
7.840 |
7.840 |
Dosk. Naucz.EOW |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
810 |
810 |
Ogółem: |
4.407.100 |
29.800 |
334.000 |
334.100 |
861.670 |
120.950 |
313.150 |
16.000 |
1.039.170 |
7.455.940 |
Subwencja stan na 30.09.2006r. 5.853.804 zł / w 2006 – 5.433.286 zł/
Dotacje i inne środki 0 zł / w 2006 - 100.701 zł/
ZESTAWIENIE ZBIORCZE ROZDZIAŁÓW
NA 2007 rok
Dział 801 i 854
Rozdział |
Nazwa |
Plan 2007 rok |
80101
|
Szkoły podstawowe |
4.543.700 |
80103
|
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych |
279.900 |
80104
|
Przedszkola |
257.100 |
80110
|
Gimnazja |
1.674.200 |
80113
|
Dowożenie uczniów do szkół |
238.740 |
80114
|
Zespoły obsługi ekonomiczno –administracyjnej szkół |
253.920 |
80146
|
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
34.000 |
80195
|
Pozostała działalność |
42.200 |
85401
|
Świetlice szkolne |
123.530 |
85415
|
Pomoc materialna dla uczniów |
7.840 |
85446
|
Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli |
810 |
|
Razem |
7.455.940 |
WYDATKI BUDŻETOWE WG PARAGRAFÓW
NA 2007 rok
Dział 801 i 854
Paragraf
|
Nazwa |
Plan na 2007 |
3020 |
Nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
334.100 |
3240 |
Stypendia i inne formy pomocy dla uczniów |
7.840 |
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
4.407.100 |
4040 |
Dodatkowe wynagrodzenie roczne |
334.000 |
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
861.670 |
4120 |
Składki na fundusz pracy |
120.950 |
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe( umowy zlecenia lub o dzieło) |
29.800 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
455.100 |
4220 |
Zakup środków żywności |
30.000 |
4240 |
Zakup pomocy dydaktycznych i książek |
48.500 |
4260 |
Zakup energii |
73.000 |
4270 |
Zakup usług remontowych |
58.200 |
4280 |
Zakup usług zdrowotnych |
6.500 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
241.630 |
4350 |
Opłaty za usługi internetowe |
3.700 |
4360 |
Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunik. telefonii komórkowej |
1.200 |
4370 |
Opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej |
22.300 |
4390 |
Zakup usług obejmujących wykonanie ekspertyz, analiz i opinii |
2.500
|
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
19.100 |
4430 |
Różne opłaty i składki ( ubezpieczenie majątku szkół) |
15.000 |
4440
|
Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
313.150 |
4700 |
Szkolenie pracowników niebędących członkami korpusu służb cywilnych |
22.100 |
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
19.500 |
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
13.000 |
6060 |
Wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych |
16.000 |
|
Razem |
7.455.940
|
XI. Dział 801 – Oświata i wychowanie- ogółem : 7.323.760 zł.
Rozdział 80101 – Szkoły podstawowe -kwota 4.543.700 zł.
Liczba uczniów i oddziałów w roku szkolnym 2006/2007 według stanu na 30 września 2006 roku wynosi :
1. Szkoła Podstawowa w Kotomierzu 173 uczniów - 7 oddziałów
2. Szkoła Podstawowa w Dobrczu 221 uczniów - 11 oddziałów
z filią w Kozielcu
3.Szkoła Podstawowa w Wudzynie 123 uczniów - 6 oddziałów
4 Szkoła Podstawowa w Strzelcach Górnych 109 uczniów - 6 oddziałów
5. Szkoła Podstawowa w Borównie 69 uczniów - 6 oddziałów
6. Szkoła Podstawowa w Stronnie 53 uczniów - 6 oddziałów
Razem : 748 uczniów - 42 oddziały
Na 1 oddział przypada przeciętnie około 18 uczniów.
W roku szkolnym 2007 / 2008 przewiduje się, że do szkoły będzie uczęszczać około 750 uczniów.
W budżecie na 2007 rok zaplanowano wypłatę: nagród jubileuszowych, odpraw emerytalnych, zasiłku na zagospodarowanie, oraz sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli oraz urlopu na poratowanie zdrowia.
Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 3.726.800 zł.
Na dodatki socjalne - dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 195.000 zł.
Wydatki bieżące - 610.900 zł
z tego :
Zakup materiałów i wyposażenia : - 360.000 zł
- olej opałowy, koks, węgiel, zakup materiałów do remontu,
środków czystości, bhp, druków, wyposażenia.
Zakup usług remontowych - 50.200 zł
w tym:
- konserwacja sprzętu, naprawy awaryjne, naprawy
konserwacyjne dachów, wymiana instalacji elektrycznej,
malowanie pomieszczeń.
Zakup pomocy dydaktycznych, książek do biblioteki. - 35.000 zł
Zakup energii, zimnej wody. - 58.000 zł
Zakup usług zdrowotnych. - 4.000 zł
Zakup usług dostępu do sieci Internet - 2.200 zł
Zakup usług pozostałych w tym: - 33.000 zł
opłaty za usługi pocztowe, opłaty bankowe, wywóz śmieci, szamba, usługi
kominiarskie, usługi transportowe, przegląd gaśnic, konserwacje.
Podróże służbowe i ryczałty za używanie własnych - 9.000 zł
pojazdów do celów służbowych.
Różne opłaty i składki (w tym ubezpieczenie majątku). - 14.000 zł
Opłaty za telefony stacjonarne - 20.000 zł
Zakup usług obejmujących opinie i ekspertyzy - 1.500 zł
Szkolenie pracowników - 3.000 zł
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego, - 21.000 zł
akcesoriów komputerowych ( tonery, licencje, programy)
Na zakupy inwestycyjne 11.000 zł
w tym :zakup froterki do polerowania dla SP Kotomierz 5.000 zł
oraz kserokopiarki dla SP Strzelce Górne 6.000 zł
Rozdział 80103- Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych kwota -279.900 zł.
W roku szkolnym 2006/2007 do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych uczęszcza 102 dzieci do 7 oddziałów.
W roku szkolnym 2007/2008 w oddziałach przedszkolnych nie przewiduje się wzrostu liczby dzieci sześcioletnich.
W budżecie na 2007 rok zaplanowano również sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli.
Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych
zaplanowano kwotę 247.700 zł.
Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 18.300 zł.
Na wydatki rzeczowe zaplanowano ogółem 13.900 zł w tym:
- zakup wyposażenia, materiałów do remontu, 3.100 zł
- pomocy dydaktycznych, 3.000 zł
- energia elektryczna, gaz ,woda, 5.000 zł
- podróże służbowe, 300 zł
- zakup usług zdrowotnych, 500 zł
- pozostałe usługi (opłaty bankowe, pocztowe, 400 zł
usługi transportowe),
- szkolenie pracowników 600 zł
- zakup materiałów papierniczych do kserokopiarek 1.000 zł
Rozdział 80104 – Przedszkola kwota -257.100 zł.
W roku szkolnym 2006/2007 do przedszkola zapisano 50 dzieci.
W budżecie na 2007 rok zaplanowano sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli, sfinansowanie skutków przebywania nauczyciela na urlopie zdrowotnym.
Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 194.500 zł .
Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 10.000 zł.
Na wydatki rzeczowe zaplanowano ogółem 47.600 zł w tym:
- zakup wyposażenia, materiałów do remontu, środków
do utrzymania czystości, 5.000 zł
- pomocy dydaktycznych, 2.000 zł
- energia elektryczna , gaz ,woda, 2.500 zł
- podróże służbowe, 300 zł
- zakup usług zdrowotnych, 400 zł
- zakup żywności, 30.000 zł
- usługi remontowe (malowanie pomieszczeń,
remont łazienki, wymiana 2 okien), 5.000 zł
- opłaty pocztowe, bankowe, usługi transportowe 600 zł
- opłaty za telefon, 300 zł
- szkolenie pracowników, 500 zł
- zakup artykułów papierniczych, akcesoriów do komputera 1.000 zł
Na zakupy inwestycyjne – zakup zmywarki 5.000 zł
Rozdział 80110 - Gimnazja - kwota - 1.674.200 zł.
W roku szkolnym 2006/2007 uczęszcza 399 uczniów do 17 oddziałów w tym:
Gimnazjum w Dobrczu 199 uczniów - 8 oddziałów
Gimnazjum w Kotomierzu 114 uczniów - 5 oddziałów
Gimnazjum w Wudzynie 86 uczniów - 4 oddziały
Przeciętna liczba w oddziale wynosi około 23 uczniów.
W roku szkolnym 2007/2008 przewidywana liczba uczniów 407.
W budżecie na 2007 rok zaplanowano sfinansowanie skutków awansu zawodowego nauczycieli, odpraw emerytalnych oraz nagród jubileuszowych.
Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 1.458.000 zł.
Na dodatki socjalne dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 100.000 zł.
Wydatki rzeczowe na kwotę 116.200 zł , w tym :
- zakup oleju opałowego, materiałów od remontu,
środki czystości, wyposażenie, itp. 80.500 zł
- konserwacja, naprawa sprzętu, remonty, 2.000 zł
- zakup energii, wody, 7.500 zł
- zakup pomocy dydaktycznych, książek, 7.000 zł
- opłaty bankowe, usługi komunalne, transportowe 5.000 zł - podróże służbowe, 1.000 zł
- zakup usług zdrowotnych, 1.000 zł
- zakup usług dostępu do sieci Internet, 1.500 zł
- opłaty za usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej 3.200 zł
- szkolenie pracowników, 1.500 zł
- zakup usług obejmujących ekspertyzy i opinie, 1.000 zł
- zakup materiałów papierniczych, akcesoriów komputerowych 5.000 zł
Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół - kwota 238.740 zł.
Dowóz uczniów realizowany jest w całości przez Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu .
Zaplanowano środki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi dla osób sprawujących opiekę w czasie dowozu na kwotę 51.220 zł oraz opłacenie usług transportowych, dopłaty do biletów miesięcznych na kwotę 187.520 zł.
Rozdział 80114 -Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół - kwota 253.920 zł.
Na wydatki osobowe wraz z pochodnymi oraz -fundusz świadczeń socjalnych kwotę 237.320 zł. Na świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów bhp 1.300 zł.
Wydatki rzeczowe 15.300 zł w tym: zakup druków, prenumerata czasopism , wyposażenia 3.000 zł, szkolenia pracowników 1.000 zł , podróże służbowe 4.500 zł, na usługi remontowe 1.000 zł, oraz na zakup usług zdrowotnych 300 zł, zakup materiałów papierniczych i akcesoriów do komputera 2.500 zł, ubezpieczenie sprzętu 1.000 zł, opłaty bankowe i pocztowe 2.000 zł.
Rozdział 80146 – Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – kwota 34.000 zł.
W budżecie wyodrębniono środki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli w dziale oświata i wychowanie.
(Art.70 a Karty Nauczyciela – wyodrębnienie środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli- odpis w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli) . Przeznaczone środki w wysokości 34.000 zł zostaną wykorzystane na opłacenie kursów, dopłaty za studia, podróże służbowe, zakup materiałów na szkolenia.
Rozdział 80195 – Pozostała działalność - kwota 42.200 zł.
Zaplanowano środki na odpis funduszu świadczeń socjalnych dla 52 nauczycieli
i 25 pracowników obsługi, którzy przebywają na emeryturze lub rencie w kwocie 40.700 zł, oraz środki w wysokości 1.500 zł na wypłatę za udział w pracach członków komisji egzaminacyjnej na stopień awansu zawodowego nauczycieli.
XII. Dział 851 – Ochrona zdrowia - ogółem kwota 122.100 zł.
z czego planuje się;
Rozdział 85121 – Lecznictwo ambulatoryjne – 2.000 zł to kwota przeznaczona zgodnie z art.55 ust.1 pkt.1 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r o zakładach opieki zdrowotnej (Dz.U.Nr.
91 poz.408 z późn. zmianami) na dofinansowanie programu profilaktyczno-leczniczego .
Rozdział 85154 – Przeciwdziałanie alkoholizmowi – 120.000 zł. to kwota przeznaczona na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2007 rok.
Preliminarz wydatków do Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2007.
L.p. |
Zadania do realizacji |
Termin realizacji |
Przewidywany koszt | |
1 |
Wynagrodzenia dla pracowników Punktu Konsultacyjnego. ( 2 osoby ) oraz osób realizujących programy profilaktyczno-wychowawcze w szkołach |
cały rok średnio 4 razy w miesiącu |
13.000 zł. | |
2 |
Dofinansowanie szkoleń i kursów specjalistycznych w zakresie profilaktyki rozwiązywania problemów alkoholowych, narkomanii oraz przemocy |
drugie półrocze 2007 r. |
3.000 zł. | |
3 |
Szkolenie sprzedawców w zakresie przepisów dotyczących zasad sprzedaży alkoholu. 2 grupy po ok. 25 osób. |
drugie półrocze 2007 r. |
400 zł. | |
4 |
Dofinansowanie telefonu zaufania „Niebieska Linia” |
raz w roku |
360 zł. | |
5 |
Zakup i dystrybucja materiałów edukacyjno-informacyjnych, zakup materiałów do konkursów o tematyce profilaktycznej, narkomanii oraz przemocy, zakup wyposażenia do działających świetlic środowiskowych |
w miarę potrzeb |
11.000 zł | |
6 |
Organizowanie i finansowanie realizacji programów profilaktyczno-wychowawczych w szkołach, świetlicach, konkursy, quizy o tematyce profilaktycznej. Zajęcia w czasie ferii zimowych w szkołach i świetlicach. |
W miarę potrzeb |
6.000 zł | |
7 |
Zorganizowanie zabawy integracyjne j. „Mikołajkowej” wspólnie z GOPS. |
XII.2007 r. |
1000 zł. | |
8 |
Dofinansowanie aktywnego wypoczynku dla dzieci i młodzieży w formie obozów, półkolonii, biwaków sportowych z programem profilaktycznym |
II ,VII,VIII 2007 r. wg potrzeb |
15.000 zł. | |
9 |
Wynagrodzenia dla członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. |
Cały rok ( 1 posiedzenie GKRPA w m-cu) ( 1 posiedz. zesp. robocz. w m-cu ) |
9.000 zł. | |
10 |
Utrzymanie lokalu GKRPA, zakup materiałów biurowych, telefon itp. |
Cały rok ( 12 x 150 zł.) |
2.000 zł. | |
11 |
Spektakl profilaktyczny 2 przedstawienia |
III/IV.2007 r. |
3.000 zł. | |
12 |
Dotacja dla Towarzystwa Rozwoju Gminy Dobrcz w działalności na rzecz profilaktyki uzależnień: -świetlica w Dobrczu, -świetlica w Kusowie, -świetlica w Strzelcach Górnych, -świetlica w Siennie, -świetlica w Stronnie, -świetlica w Trzebieniu, -świetlica w Trzeciewcu, -świetlica w Wudzynie, -akcja letnia. |
po realizacji zadania |
40.000 zł. | |
13 |
-opłacenie energii elektrycznej w świetlicy w Kusowie |
|
4.000 zł. | |
14 |
Dofinansowanie kosztów pobytu w hotelu dla ofiar przemocy domowej z terenu gminy Dobrcz.. |
w miarę potrzeb |
2.000 zł. | |
15 |
Dofinansowanie zajęć w świetlicach wiejskich, zakup materiałów na zajęcia i konkursy o tematyce profilaktycznej |
I/VI.2007 r. IX/XII.2007 r. |
2.000 zł. | |
16 |
Dofinansowanie remontu świetlic środowiskowych w których realizowane są zajęcia terapeutyczne profilaktyczno – wychowawcze |
w miarę potrzeb. |
8.000,- zł. | |
17 |
Wynagrodzenie dla biegłego lekarza sądowego wydającego opinie o uzależnieniu. Jedna opinia w miesiącu. |
cały rok ( 3 x 80 zł. ) |
240 zł. | |
Razem: |
120.000 zł. |
Rozdział 85195-Pozostala działalność - w wysokości 100 zł kwota dotacji celowej zgodnie z pismem z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy WFB .I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. przeznaczona na sfinansowanie kosztów wydawania przez gminy decyzji w sprawach świadczeniobiorców innych niż ubezpieczeni spełniających kryterium dochodowe
XIII. Dział 852 – Pomoc społeczna- ogółem 4.228.660 zł. z czego planuje się;
Rozdział 85202 - Domy pomocy społecznej- 50.000 zł to wysokość opłaty rocznej dla Międzygminnego Ośrodka Opiekuńczego w Pruszczu z tytułu korzystania z 3 miejsc w w/w placówce.
Rozdział 85212- Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego- 3.053.360 zł.
Jest to kwota dotacji w wysokości 3.048.000 zł, przyjęta do budżetu zgodnie z pismem
nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz kwota 5.360 ze środków własnych gminy.
Kwotę 2.956.560 zł przeznaczono na realizację zadań wynikających u ustawy o świadczeniach rodzinnych tj. wypłata zasiłków rodzinnych wraz z przysługującymi dodatkami , zasiłków pielęgnacyjnych , świadczeń pielęgnacyjnych , zaliczki alimentacyjnej, jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka, opłacenie składek emerytalno-rentowych z ubezpieczenia społecznego
W/w rozdziale uwzględniono także wydatki:
-wynagrodzenia wraz z pochodnymi – 80.850 zł,
-odpis na ZFŚS – 1.550 zł,
-ekwiwalent na środki BHP – 400 zł,
-usługi pozostałe – 6.500 zł,
-zakup materiałów – 6.000 zł,
-licencje -1.500 zł.
Rozdział 85213- Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne – kwota dotacji celowej tj. 13.300 zł.
Dotacja przeznaczona na podstawie pisma nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006r. z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego na opłacenie składek na świadczenia zdrowotne dla osób pobierających zasiłek stały oraz świadczenia pielęgnacyjne wypłacane z mocy ustawy o świadczeniach rodzinnych .
Rozdział 85214 -Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne- kwota 406.500 zł.
Dotacja celowa na wyżej wymieniony rozdział zgodnie z pismem nr WFB.I-3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 z Kujawsko- Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego wynosi 121.900 zł na zadania zlecone z mocy ustawy o pomocy społecznej i przeznaczona jest na realizację zadania : zasiłek stały.
Na pozostałą kwotę 284.600 zł składa się dotacja celowa w kwocie 174.600 zł na zadanie własne obowiązkowe gminy przyznana pismem nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego przeznaczona na realizacje zadania: zasiłek okresowy oraz kwota 110.000 zł pochodząca ze środków własnych gminy przeznaczone na realizację zadań własnych, takich jak : zakup opału, pokrycie kosztów leczenia, opłacenie schroniska lub noclegowni dla osób bezdomnych, zdarzenia losowe, sprawienie pogrzebu, zakup żywności, obuwia, odzieży, opłaty związane z utrzymaniem mieszkania i inne zadania obowiązkowe gminy wynikające z ustawy o pomocy społecznej.
Rozdział 85215- Dodatki mieszkaniowe – 155.000 zł to kwota przeznaczona na wypłatę dodatków mieszkaniowych.
Planowany budżet na dodatki mieszkaniowe na rok 2007 stanowi wydatek ze środków własnych gminy
Rozdział 85219 – Ośrodki pomocy społecznej - 367.100 zł to kwota , którą przeznaczamy w budżecie 2007 r. na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w tym na:
-wynagrodzenia wraz z pochodnymi - 311.600 zł
-wynagrodzenia bezosobowe - 4.000 zł
-odpis na ZFŚS - 6.000 zł
- ekwiwalent za środki BHP - 2.500 zł
- materiały i wyposażenie - 10.000 zł
- zakup usług remontowych - 1.000 zł
- usługi pozostałe - 10.000 zł
- podróże służbowe - 9.000 zł
- energia elektryczna - 3.000 zł
- szkolenia - 4.000 zł
- zakup papieru do urządzeń kserograficznych - 3.000 zł
- zakup akcesoriów komputerowych ,licencji i programów - 3.000 zł
W kwocie 367.100 zł udział wydatków ze środków własnych wynosi 248.800 zł
Zgodnie z pismem nr WFB.I –3010 /45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy dotacja celowa na wyżej wymieniony cel wynosi 118.300 zł.
Rozdział 85228- Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze- to kwota 20.000 zł
W tym zgodnie z pismem nr WFB.I 3010/45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. Z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy dotacja celowa stanowi kwotę 4.000 zł. Pozostała kwota 16.000 to środki własne gminy .
Według rozeznania Ośrodka na dzień dzisiejszy istnieje potrzeba zapewnienia usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla około 14 rodzin.
Rozdział 85295 – Pozostała działalność – ogółem kwota 163.400 zł.
Dożywianie dzieci w szkołach to kwota -148.400 zł.
W tym zgodnie z pismem nr WFB.I.3010/45-16/2006 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawskiego - Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego dotacja celowa do zadania własnego obowiązkowego gminy „ Posiłek dla potrzebujących” w kwocie 52.500 zł.
Pozostała kwota 95.900 zł pochodzi ze środków własnych gminy.
W ramach wyżej wymienionej kwoty planuje się dożywianie dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjach . Istnieje potrzeba dożywiania około 400 dzieci.
Pozostała kwota to wydatki związane z pracami społecznie użytecznymi 15.000 zł
XIV. Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza- ogółem 132.180 zł.
z czego planuje się;
Rozdział 85401 - Świetlice szkolne – kwota 123.530 zł.
W trzech szkołach do których dowożone są dzieci funkcjonują świetlice szkolne.
Na wydatki osobowe, składki na ubezpieczenia społeczne, oraz fundusz świadczeń socjalnych zaplanowano kwotę 110.930 zł.
Na dodatki socjalne: dodatek wiejski, mieszkaniowy dla nauczycieli ( KN art.54), ekwiwalent za pranie odzieży roboczej, ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego, zapomogi zdrowotne dla nauczycieli (KN art. 72) kwotę 7.500 zł.
Na wydatki rzeczowe 5.100 zł w tym :
zakup materiałów i wyposażenia 2.000 zł, zakup usług zdrowotnych 300 zł, pozostałe usługi 300 zł, zakup pomocy 1.500 zł, zakup artykułów papierniczych do kserokopiarek 1.000 zł.
Rozdział 85415 – Pomoc materialna dla uczniów – kwota 7.840 zł.
Środki w wysokości 7.840 zł przeznaczone zostaną na wypłatę stypendium szkolnego za wyniki w nauce dla uczniów kształcących się w szkołach podstawowych i gimnazjach.
( Uchwała Rady Gminy Nr VIII/106/2003 z dnia 3 grudnia 2003 r.)
Rozdział 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli – 810 zł.
W budżecie wyodrębniono środki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli (art.70 a Karty Nauczyciela – wyodrębnienie środków na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli- odpis w wysokości 1% planowanych rocznych wynagrodzeń dla nauczycieli). Przeznaczone środki w wysokości 810 zł zostaną wykorzystane na opłacenie kursów, dopłaty za studia..
XV. Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - ogółem 584.334 zł. z czego planuje się;
Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg – 356.360 zł to kwota przeznaczona na pokrycie kosztów oświetlenia ulic, placów i dróg w tym ;
-opłata za energię elektryczną - 194.360 zł
-remonty - 100.000 zł
-pozostałe usługi - 62.000 zł
Rozdział 90017 - Zakłady gospodarki komunalnej – kwota 227.474 zł ;
W/w kwota stanowi przyznaną dotację przedmiotowa dla Zakładu Usług Komunalnych w Dobrczu . Kwota 214.474 zł to dotacja do oczyszczalni ścieków ( 4,52 zł do m3 ścieków) Kwota 13.000 zł. to dotacja do kosztów utrzymania gminnego wysypiska śmieci( 2,50 zł do m2 wysypiska ).
Rozdział 90020 - Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych – 500 zł , wydatkowanie na cele określone ustawą.
XVI. Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - ogółem 677.120 zł. z czego planuje się;
Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury , świetlice i kluby – to kwota 555.220 zł.
przeznaczona na utrzymanie GOK oraz świetlic wiejskich
w tym;
-na wynagrodzenia wraz z pochodnymi przeznacza się kwotę - 110.200 zł.
-wynagrodzenie bezosobowe - 40.000 zł,
-na odpis ZFŚS planowana jest kwota -3.000 zł,
-na zakup oleju opałowego do c.o.w budynku GOK kwota -150.000 zł,
-remont - 69.000 zł,
-opłaty z tyt. usługi telefonii stacjonarnej – 3.500 zł,
-materiały i wyposażenie kwota -81.000 zł,
-energia elektryczna, woda kwota - 31.500 zł,
-podróże służbowe kwota -1.500 zł,
-pozostałe usługi kwota 45.000 zł (usługi fotograficzne, transportowe, opłaty pocztowe , opłaty za nieczystości stałe i płynne itp.),
-ekwiwalent bhp kwota -520 zł,
-inwestycja dot. świetlic wiejskich -20.000 zł
W roku 2007 w ramach w/w budżetu prowadzone będą zajęcia dla dzieci i dorosłych takie jak; koło plastyczne, koło rękodzielnicze, ceramiczne, świetlica środowiskowa, klub seniora, zespół ,,Kwiaty Jesieni’’ ,sekcja taneczna i teatralna. organizowane także będą imprezy masowe ,konkursy, dożynki gminne oraz festyny sołeckie.
Rozdział 92116 –Biblioteki- kwota 111.900 zł.
Wynagrodzenia wraz z pochodnymi oraz odpis na ZFŚS wyniosą 73.900 zł.
Wydatki rzeczowe przedstawiają się następująco;
-koszty podróży służbowych - 1.000 zł
-materiały i wyposażenie - 14.000 zł
- energia elektryczna - 10.000 zł
-opłaty z tyt. telefonii stacjonarnej - 1.500 zł
- ekwiwalent bhp - 400 zł
- różne opłaty i składki(ubezpieczenia) - 600 zł
- zakup pozostałych usług - 10.500 zł
Rozdział 92195 - Pozostała działalność- kwota 10.000 zł przeznaczona jest na dotacje do działalności stowarzyszeń które zajmują się zaspokajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty należących do zadań własnych gminy wymienionych w art.7 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm.)
XVII. Dział 926 – Kultura fizyczna i sport – kwota ogółem 50.000 zł. z czego planuje się;
w rozdziale 92605 -Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu – całość kwoty przeznaczyć na finansowanie zgodnie z w art.7 ust.1 pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001 r. Nr 142 , poz. 1591 z późn. zm.) sportu na terenie Gminy Dobrcz.
Dochody w projekcie budżetu stanowią kwotę 17.387.860 zł
Zgodnie z pismem nr. nr WFB.I.3010/45-16/06 z dnia 20.10.2006 r. z Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy w planie budżetu na 2007 rok przyjęte są dochody z tyt. dotacji celowych /wg. zał. 5,6,7/.
Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zlecanych jednostkom
samorządu terytorialnego zaplanowano na
750 |
75011 |
Za dowody osobiste |
34.200 |
852 |
85212 |
Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna |
1.000 |
Pismem nr ST3-4820-25/2006/1892 Minister Finansów informuje Wójta Gminy Dobrcz o wysokości subwencji oraz udziałów gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych w 2007 roku .
Wg. w/w przyjęto w budżecie na 2007 r. ;
- subwencja wyrównawcza - 1.977.294 zł. (w 2006 r. była to kwota 1.964.053 zł)
zwiększenie o 13.241 zł tj. o 0,67 %
- subwencja oświatowa - 5.853.804 zł (w 2006 r. była to kwota 5.433.286 zł)
zwiększenie o 420.518 zł tj. o 7,18 %
- część równoważąca - 32.301 zł (w 2006 r. była to kwota 37.072 zł)
zmniejszenie o 4.771 zł tj. o 14,77 % .
Kwota subwencji ogółem wzrosła o kwotę 428.988 zł
( w 2006 była to kwota 7.434.411 zł.) wzrost o 5,77 %.
- udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych - 404.477 zł
(w 2006 była to kwota 1.768.341 zł) wzrost o 22,87 %.
Proponowane zmiany dochodów z tyt. podatków ;
-podatek rolny wzrost 0 %.
-podatek od. nieruchomości wzrost 0 %
-podatek transportowy wzrost 0 %
Podatek rolny zaplanowano z uwzględnieniem z przypuszczalnych strat które gmina może ponieść z tyt. udzielenia ulg inwestycyjnych wynikających z budowy lub modernizacji obiektów służących ochronie środowiska ( płyty obornikowe wraz ze zbiornikiem na gnojowice) zgodnie
z art.13 ust.1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r.o podatku rolnym Dz.U.1993 Nr.94 poz.431
ze zm.
Opis na stronach 20, 21 oraz 22 dotyczy stanu zadłużenia gminy oraz planu spłaty
pożyczek i kredytu.
Tabela w zał. nr 4 informuje o planowanych na 2007 r. przychodach i rozchodach budżetu gminy.
Tabele na stronach 23 oraz 24 informują o inwestycjach wieloletnich planowanych w
2007 roku
Tabele w załączniku nr.9 informują o planowanych na 2007 r. dochodach i wydatkach dla dochodów własnych jednostek budżetowych /oświata/ oraz o źródłach ich pochodzenia
Tabela w załączniku nr.10 informuje o planowanych na 2007 r. przychodach
i wydatkach Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska .
Opis oraz tabele na stronach 38,39, 40 dotyczy informacji o stanie mienia komunalnego.
Budżet na 2007 r. zakłada budżet zrównoważony .
Gmina nie posiada zobowiązań z tyt. poręczeń.
Spłaty kredytów i pożyczek następują systematycznie zgodnie z planem finansowym i bez opóźnień.
Stan finansowy Gminy Dobrcz na dzień 31.12.2006 r.
Na zadłużenie składa się ;
Pożyczka 2003 r - 134.000 zł - kolektor ściekowy (spłata ; w 2004 r. 8.375 zł, w 2005 r.- 33.500 zł , w 2006 r. 33.500 zł– pozostaje (PB03045/0W-kk) do spłaty 58.625 zł).
Kredyt 2003 r. -115.000 zł - kolektor ściekowy-(spłata w 2004 r. 19.180 zł, w 2005 r.- 19.164 zł, w 2006 r. 19.164 zł -pozostało do
( B.S.Kotomierz ) spłaty 57.492 zł).
Kredyt 2004 r - 500.000 zł - kolektor ściekowy –(spłata w 2005 r.- 50.000 zł ,w 2006 r. 50.000 zł -pozostaje do spłaty 400.000 zł.)
/Bank Koronowo/
Pożyczka 2004 - 250.000 zł -kolektor ściekowy–( spłata w 2005 r.- 50.000 zł ,spłata w 2006 r. - 50.000 zł- pozostało do spłaty
(PB04051/0W-kk) 150.000 zł ).
Kredyt 2005 r. - 430.000 zł- remont dróg gminnych ( spłata w 2006 r.– 85.000 zł- pozostało do spłaty 345.000 zł.)
/Bank Dobrcz/
Pożyczka 2005 r. - 117.300 zł- wodociąg (spłata w 2006 r – 40.000 zł- pozostało do spłaty 77.300 zł )
(PB05051/GW-wo)
Pożyczka 2005 r. - 19.200 zł – modernizacja kotłowni w szkole Kozielec ( spłata w 2006 r.–1.600 zł pozostało do spłaty 17.600 zł)
(PB05081/0A-weo)
Pożyczka z 2006r
(PB06005/Ow- kk ) - 670.000 zł -kolektor ściekowy ( spłata od 2007 r.)
Pożyczka z 2006r
(PB06056/Ow- kk ) - 271.500 zł -kolektor ściekowy ( spłata od 2007 r.)
Kredyt - 500.000 zł – budowa drogi w Kotomierzu (spłata od 2007r)Bank Koronowo
Lp. |
Tytuł dłużny |
Prognozowanie kwoty długu w zł. wg. stanu na koniec roku | |||||||
|
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
1. |
Pożyczki długoterminowe /bez prefinansowania/ |
1.245.025 |
1.060.125 |
833.600 |
621.500 |
431.500 |
231.500 |
0 |
0 |
2. |
Kredyty długoterminowe /bez prefinansowania/ |
1.302.492 |
1.028.328 |
744.164 |
400.000 |
300.000 |
150.000 |
0 |
0 |
3. |
Poręcz., gwarancje |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
4. |
Prognozowana kwota zadłużenia |
2.547.517 |
2.088.453 |
1.577.764 |
1.021.500 |
731.500 |
381.500 |
0 |
0 |
5. |
Prognozowane dochody |
17.204.786 |
17.387.860 |
17.600.000 |
17.900.000 |
18.100.000 |
18.150.000 |
18.400.000 |
18.400.000 |
6. |
Procent zadłużenia |
14,81 |
12,01 |
8,96 |
5,71 |
4,04 |
2,10 |
0 |
0 |
7. |
Prognozowane wydatki |
18.894.786 |
17.387.860 |
17.010.000 |
17.510.000 |
17.730.000 |
17.830.000 |
18.180.000 |
18.180.000 |
8. |
Prognozowany wynik finansowy |
(-)1.690.000 |
0 |
590.000 |
390.000 |
370.000 |
320.000 |
220.000 |
220.000 |
L.p |
Tytuł spłaty |
Spłaty zobowiązań w latach 2006 – 2013
| |||||||
|
|
2006 r. |
2007 r. |
2008 r. |
2009 r. |
2010 r. |
2011 r. |
2012 r. |
2013 r. |
1 |
Spłata pożyczki /długoter./ |
225.100 |
184.900 |
226.525 |
212.100 |
190.000 |
200.000 |
231.500 |
0 |
2 |
Umorzenia (-) |
150.000 |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
3 |
Odsetki /pożyczki/ |
43.075 |
40.000 |
38.000 |
31.000 |
26.000 |
18.000 |
11.500 |
0 |
4 |
Spłata kredytów |
154.164 |
274.164 |
284.164 |
344.164 |
100.000 |
150.000 |
150.000 |
0 |
5 |
Odsetki/kredyty/ |
20.000 |
40.000 |
39.000 |
35.000 |
20.000 |
15.000 |
7.500 |
0 |
6. |
Spłata zobow. głównych /zrealizowanych/
|
379.264 |
459.064 |
510.689 |
556.264 |
290.000 |
350.000 |
381.500 |
0 |
7. |
Razem odsetki |
63.075 |
80.000 |
77.000 |
66.000 |
46.000 |
33.000 |
19.000 |
0 |
8. |
W tym odsetki będące długiem publ. |
50.000 |
80.000 |
77.000 |
66.000 |
46.000 |
33.000 |
19.000 |
0 |
9. |
Razem spłaty zaciągn. kred i pożyczek /z odsetkami/ |
442.339 |
539.064 |
587.689 |
622.264 |
336.000 |
383.000 |
400.000 |
0 |
10. |
% spłaty |
2,57 |
3,10 |
3,34 |
3,48 |
1,86 |
2,11 |
2,17 |
|
Zał. nr 3
WIELOLETNIE INWESTYCJE GMINA DOBRCZ/Dotychczasowe wykonanie w 2006 oraz plan na lata 20007-2009 /
Lp. |
Nazwa zadania inwestycyjnego |
Wartość |
Termin rozpocz. inwest. |
Termin zakończ. inwest. |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
1. |
Kolektor ściekowy /Budowa na ter.gm.Dobrcz/ |
2.854.247 |
1999 |
Ciągła rozbudowa |
1.314.247 |
40.000 |
800.000 |
800.000 |
2. |
Wodociąg wiejski |
528.000 |
1999 |
Ciągła rozbudowa |
60.000 |
68.000 |
200.000 |
200.000 |
3. |
Przebudowa Dróg Gminnych |
1.035.000 |
`1999 |
Ciągła rozbudowa |
650.000 |
385.000 |
0 |
0 |
|
|
4.517.247 |
|
|
2.024.247 |
493.000 |
1.000.000 |
1.000.000 |
PLANOWANYCH WYDATKÓW NA FINANSOWANIE INWESTYCJI
ORAZ ZAKUPY INWESTYCYJNE W 2007 R.
L.p. |
Rozdział |
Nazwa inwestycji |
Kwota |
1. |
01010 |
Gminny kolektor ściekowy.wodociągi |
108.000 |
2. |
60016 |
Drogi gminne |
385.000 |
3 |
75412 |
OSP –zakup samochodu bojowego |
20.000 |
4. |
80104 |
Przedszkola -zmywarka |
5.000 |
5. |
80101 |
Szkoły Podstawowe-ksero ,froterka |
11.000 |
6. |
92109 |
Świetlice wiejskie |
|
|
|
|
20.000 |
|
|
|
|
|
|
Razem |
549.000 |
W tym wydatki inwestycyjne wieloletnie
L.p. |
Rozdział |
Nazwa inwestycji |
Kwota |
1. |
01010 |
Gminny kolektor ściekowy,wodociagi |
108.000 |
2. |
60016 |
Drogi gminne |
385.000 |
|
|
|
|
|
|
Razem |
493.000 |
PRZYCHODY I ROZCHODY BUDŻETU GMINY DOBRCZ 2007
Planowane dochody |
17.387.860 |
Planowane wydatki |
17.387.860 | |||
|
|
|
| |||
Lp. |
Treść |
Klasyfikacja |
Kwota w zł. | |||
1 |
2 |
3 |
4 | |||
Przychody ogółem: |
|
459.064 | ||||
1. |
Kredyty |
§ 952 |
- | |||
2. |
Pożyczki |
§ 952 |
- | |||
3. |
Pożyczki na finansowanie zadań realizowanych |
§ 903 |
- | |||
4. |
Spłaty pożyczek udzielonych |
§ 951 |
- | |||
5. |
Prywatyzacja majątku jst |
§ 944 |
- | |||
6. |
Nadwyżka budżetu z lat ubiegłych |
§ 957 |
- | |||
7. |
Papiery wartościowe (obligacje) |
§ 931 |
- | |||
8. |
Inne źródła (wolne środki) |
§ 955 |
459.064 | |||
Rozchody ogółem: |
|
459.064 | ||||
1. |
Spłaty kredytów |
§ 992 |
459.064 | |||
2. |
Spłaty pożyczek |
§ 992 |
- | |||
3. |
Spłaty pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE |
§ 963 |
- | |||
4. |
Udzielone pożyczki |
§ 991 |
- | |||
5. |
Lokaty |
§ 994 |
- | |||
6. |
Wykup papierów wartościowych (obligacji) |
§ 982 |
- | |||
7. |
Rozchody z tytułu innych rozliczeń |
§ 995 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w 2007 r. /budżet państwa/ | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Dział |
Rozdział |
§* |
Zadanie |
Dotacje |
Wydatki |
z tego: | ||||
Wydatki |
w tym: |
Wydatki | ||||||||
wynagrodzenia |
pochodne od wynagrodzeń |
świadczenia społeczne | ||||||||
1 |
2 |
3 |
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
750 |
75011 |
2010 |
Dotacja Adm.Publiczna - Urz.Woj. |
80700 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4010 |
|
|
62262 |
62262 |
62262 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4040 |
|
|
5838 |
5838 |
5838 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4110 |
|
|
11030 |
11030 |
0 |
11030 |
0 |
0 |
|
|
4120 |
|
|
1570 |
1570 |
0 |
1570 |
0 |
0 |
|
|
|
|
80700 |
80700 |
80700 |
68100 |
12600 |
0 |
0 |
751 |
75101 |
2010 |
Dotacja -Urz.Nacz.Org.Wł. /rejestr/ |
2119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4170 |
|
|
2119 |
2119 |
2119 |
|
|
|
|
|
|
|
2119 |
2119 |
2119 |
2119 |
0 |
0 |
0 |
851 |
85195 |
2010 |
Dotacja-Ochrona zdrowia |
100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4300 |
|
|
100 |
100 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
100 |
100 |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
852 |
85212 |
2010 |
Dotacja-Pom.Społeczna |
3048000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3020 |
|
|
400 |
400 |
|
|
|
|
|
|
3110 |
|
|
2956560 |
2956560 |
0 |
0 |
2956560 |
0 |
|
|
4010 |
|
|
57940 |
57940 |
57940 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4040 |
|
|
4000 |
4000 |
4000 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4110 |
|
|
11900 |
11900 |
0 |
11900 |
0 |
0 |
|
|
4120 |
|
|
1650 |
1650 |
0 |
1650 |
0 |
0 |
|
|
4210 |
|
|
6000 |
6000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4300 |
|
|
8000 |
8000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4440 |
|
|
1550 |
1550 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
3048000 |
3048000 |
3048000 |
61940 |
13550 |
2956560 |
0 |
852 |
85213 |
2010 |
Dotacja-Pom.Społeczna |
13300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4130 |
|
|
13300 |
13300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
13300 |
13300 |
13300 |
0 |
0 |
0 |
0 |
852 |
85214 |
2010 |
Dotacja-Pom.Społeczna |
121900 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3110 |
|
|
121900 |
121900 |
0 |
0 |
121900 |
0 |
|
|
|
|
121900 |
121900 |
121900 |
0 |
0 |
121900 |
0 |
852 |
85228 |
2010 |
Dotacja-Pom.Społeczna |
4000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4300 |
|
|
4000 |
4000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
125900 |
125900 |
125900 |
0 |
0 |
121900 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
3392019 |
3392019 |
3392019 |
132159 |
26150 |
3200360 |
0 |
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Dział |
Rozdział |
§* |
Zadanie |
Dotacje |
Wydatki |
z tego: | ||||
Wydatki |
w tym: |
Wydatki | ||||||||
wynagrodzenia |
pochodne od wynagrodzeń |
świadczenia społeczne | ||||||||
1 |
2 |
3 |
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
710 |
71035 |
2020 |
Dotacja -Dział.usługowa /grobownictwo / |
4000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4300 |
|
|
4000 |
4000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
4000 |
4000 |
4000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
852 |
85214 |
2030 |
Dotacja-Pomoc Społeczna /zas. rodz., pomoc,skł.ubez.społ./ |
174600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3110 |
|
|
174600 |
174600 |
0 |
0 |
174600 |
0 |
|
|
|
|
174600 |
174600 |
174600 |
0 |
0 |
174600 |
0 |
852 |
85219 |
2030 |
Dotacja-Pomoc Społeczna/Ośr.P.Społ/ |
118300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4010 |
|
|
90000 |
90000 |
90000 |
0 |
0 |
0 |
|
|
4110 |
|
|
16200 |
16200 |
0 |
16200 |
0 |
0 |
|
|
4120 |
|
|
2200 |
2200 |
0 |
2200 |
0 |
0 |
|
|
4210 |
|
|
5600 |
5600 |
|
|
|
|
|
|
4300 |
|
|
4300 |
4300 |
|
|
|
|
|
|
|
|
118300 |
118300 |
118300 |
90000 |
18400 |
0 |
0 |
852 |
85295 |
2030 |
Dotacja-Pomoc Społeczna /dożyw./ |
52500 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3110 |
|
|
52500 |
52500 |
0 |
0 |
52500 |
0 |
|
|
|
|
52500 |
52500 |
52500 |
0 |
0 |
52500 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
349400 |
349400 |
349400 |
90000 |
18400 |
227100 |
0 |
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w 2007 r. | ||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Dział |
Rozdział |
§* |
Zadanie |
Dotacje |
Wydatki |
z tego: | ||||
Wydatki |
w tym: |
Wydatki | ||||||||
wynagrodzenia |
pochodne od wynagrodzeń |
dotacje | ||||||||
1 |
2 |
3 |
|
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
600 |
60014 |
2320 |
Dotacja -Trans. i łączność Drogi publ.powiat |
80000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
4300 |
|
|
80000 |
80000 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
|
|
80000 |
80000 |
80000 |
0 |
0 |
0 |
0 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych |
|
|
|
|
| |||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Lp. |
Wyszczególnienie |
Stan środków obrotowych** na początek roku |
Przychody* |
Wydatki |
Stan środków obrotowych** na koniec roku |
Rozliczenia | ||||
ogółem |
w tym: |
ogółem |
w tym: wpłata do budżetu | |||||||
dotacje |
| |||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
I. |
Zakłady budżetowe |
91107 |
2608893 |
227474 |
227474 |
0 |
2586264 |
0 |
113736 |
x |
|
z tego: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu |
91107 |
2608893 |
227474 |
227474 |
0 |
2586264 |
0 |
113736 |
x |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
Ogółem |
91107 |
2608893 |
227474 |
227474 |
0 |
2586264 |
0 |
113736 |
|
Plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych na 2007 r. |
|
| ||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
Lp. |
Wyszczególnienie |
Stan środków obrotowych** na początek roku |
Przychody* |
Wydatki |
Stan środków obrotowych** na koniec roku |
Rozliczenia | ||||
ogółem |
w tym: |
ogółem |
w tym: wpłata do budżetu | |||||||
dotacje |
| |||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
III. |
Dochody własne jednostek budżetowych |
2000 |
197080 |
0 |
x |
x |
197000 |
x |
2080 |
0 |
|
z tego: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
ZS SP DOBRCZ |
800 |
74030 |
0 |
x |
x |
74030 |
x |
800 |
0 |
2. |
ZS SP KOTOMIERZ |
800 |
66030 |
0 |
x |
x |
66030 |
x |
800 |
0 |
3. |
ZS SP WUDZYN |
400 |
57020 |
0 |
x |
x |
56940 |
x |
480 |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
2000 |
197080 |
0 |
|
|
197000 |
|
2080 |
0 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
W odniesieniu do dochodów własnych jednostek budżetowych: |
|
|
|
|
|
| ||||
* dochody |
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
** stan środków pieniężnych |
|
|
|
|
|
|
|
| ||
*** źródła dochodów wskazanych przez Radę |
|
|
|
|
|
|
| |||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
str.1
Zbiorówka
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH
na 2007 rok
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Przychody | Plan 2007 r. |
|
I Stan środków pieniężnych na początek roku |
2 000 |
0830 |
II. Sprzedaż usług |
197 000 |
0920 |
III. Odsetki / rachunek bankowy/ |
80 |
|
Razem |
199 080 |
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Wydatki |
Plan 2007 r. |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
6 000 |
4220 |
Zakup żywności |
187 900 |
4260 |
Zakup energii |
2 000 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
1 100 |
|
Stan środków na koniec roku |
2 080 |
|
Razem wydatki |
199080 |
Dochody własne (przychody + BO) ogółem - 199 080 zł
Wydatki ogółem - 197 000 zł
Stan środków na koniec roku - 2 080 zł
Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.
Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH
Zespołu Szkół w Wudzynie
na 2007 rok
Dział 854
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Przychody | Plan 2007 r. |
|
I Stan środków pieniężnych na początek roku |
400 |
0830 |
II. Sprzedaż usług |
57 000 |
0920 |
III. Odsetki / rachunek bankowy/ |
20 |
|
Razem |
57 420 |
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Wydatki |
Plan 2007 |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
1 000 |
4220 |
Zakup żywności |
55 040 |
4260 |
Zakup energii |
600 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
300 |
|
Stan środków na koniec roku |
480 |
|
Razem wydatki |
57 420 |
Dochody własne ( przychody + BO) ogółem 57 420 zł
Wydatki ogółem 56 940 zł
Stan środków na koniec roku - 480 zł
Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.
Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH
Zespołu Szkół w Kotomierzu
na 2007 rok
Dział 854
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Przychody | Plan 2007 r. |
|
I Stan środków pieniężnych na początek roku |
800 |
0830 |
II. Sprzedaż usług |
66 000 |
0920 |
III. Odsetki / rachunek bankowy/ |
30 |
|
Razem |
66 830 |
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Wydatki |
Plan 2007 r. |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 500 |
4220 |
Zakup żywności |
62 330 |
4260 |
Zakup energii |
700 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
500 |
|
Stan środków na koniec roku |
800 |
|
Razem wydatki |
66 830 |
Dochody własne( przychody + BO) ogółem 66 830 zł
Wydatki ogółem 66 030 zł
Stan środków na koniec roku - 800 zł
Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.
Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.
PLAN FINANSOWY DOCHODÓW WŁASNYCH
Zespołu Szkół w Dobrczu
na 2007 rok
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Przychody | Plan 2007 r. |
|
I Stan środków pieniężnych na początek roku |
800 |
0830 |
II. Sprzedaż usług |
74 000 |
0920 |
III. Odsetki / rachunek bankowy/ |
30 |
|
Razem |
74 830 |
Rozdział 85401 Świetlice szkolne
§ |
Wydatki |
Plan 2007 r. |
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
2 500 |
4220 |
Zakup żywności |
70 530 |
4260 |
Zakup energii |
700 |
4300 |
Zakup usług pozostałych |
300 |
|
Stan środków na koniec roku |
800 |
|
Razem wydatki |
74 830 |
Dochody własne ( przychody + BO ) ogółem 74 830 zł
Wydatki ogółem 74 030 zł
Stan środków na koniec roku 800 zł
Dochody własne pochodzą z wpłat z tytułu prowadzenia stołówek szkolnych , odsetek bankowych.
Dochody przeznacza się na dożywianie uczniów , zakup materiałów i usług.
|
|
|
|
Zał. nr 10
|
Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu |
| |||
Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej |
| |||
|
|
|
|
|
|
|
|
w złotych |
|
Lp. |
§ |
Wyszczególnienie |
Plan na 2007 r. |
|
I. |
|
Stan środków obrotowych na początek roku |
30.000 |
|
II. |
|
Przychody |
10.050 |
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III. |
|
Wydatki |
22.000 |
|
1. |
|
Wydatki bieżące |
22.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Wydatki majątkowe |
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV. |
|
Stan środków obrotowych na koniec roku |
18.050 |
|
|
|
|
|
|
Zał. nr 10
Dział 900
Rozdział 90011
§ | Przychody | Plan 2007 r. |
Stan środków pieniężnych na początek roku |
30.000 | |
2970 | Wpłaty |
10.000 |
0920 | Odsetki bankowe |
50 |
| ||
Razem |
40.050 |
§ | Wydatki |
Plan 2007 r. |
4210 |
Zakup materiałów |
1.500 |
4300 | Opłaty z tyt. usług „Remondis” |
18.000 |
4300 | Badanie piezometrów na gm. wysypisku śmieci |
2.500 |
| ||
Stan funduszu na koniec roku |
18.050 | |
Razem |
40.050 |
Razem przychody /B.O + przychody / - 40.050 zł
Razem wydatki - 22.000 zł------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Stan środków na koniec 2007 rok - 18.050 zł
INFORMACJA O STANIE MIENIA KOMUNALNEGO
/stan na 31.10.2006 r./
Wartość gruntów w zł. | |
Grunty ogółem 1.116.907 | |
w tym: | |
- użytki rolne |
560.656 |
- grunty leśne |
15.450 |
- grunty zadrzewione i zakrzaczone |
4.002 |
- tereny mieszkaniowe i inne |
46.103 |
- tereny rolne zabudowane |
43.500 |
- tereny różne |
15.860 |
- nieużytki |
29.097 |
- rowy |
19.678 |
- wody |
432 |
- drogi |
382.129 |
Stan gruntów mienia komunalnego na dzień 31.10.2006 r. wynosi 290,81 ha (bez gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste o powierzchni 83,29 ha).
Na ogólną powierzchnię gruntów składają się: 290,81 ha | |
- użytki rolne |
54,55 ha |
w tym: grunty orne |
47,82 ha |
sady |
1,74 ha |
łąki trwałe |
3,80 ha |
pastwiska |
1,19 ha |
- grunty leśne |
4,43 ha |
- grunty zadrzewione i zakrzaczone |
1,48 ha |
- tereny mieszkaniowe i inne |
3,26 ha |
- tereny rolne zabudowane |
12,22 ha |
- tereny różne |
5,64 ha |
- nieużytki |
10,22 ha |
- rowy |
8,78 ha |
- wody |
0,15 ha |
- drogi |
190,08 ha |
W bieżącym roku sprzedaliśmy w drodze przetargu ustnego nieograniczonego 18 działek o ogólnej pow. 25.320 m2, położonych w miejscowości Nekla za kwotę 632.253 zł (brutto).
Dokonaliśmy wykupu drogi o powierzchni 430 m2 w miejscowości Borówno za kwotę 2.580,00 zł.
Wartość gruntów mienia komunalnego /stan na 31.10.2006 r./ wynosi 1.116.907 zł./
Grunty (grupa 0)
Lp. |
Położenie |
Nr działki |
Powierzchnia m2 |
Wartość szacunkowa |
1. |
Borówno |
119/5, 119/11, 58/19, 91/2 |
2.675 |
11.070 |
2. |
Kotomierz |
182/9, 147/7, 147/6, 32/2 |
18.773 |
29.450 |
3. |
Kozielec |
188/14, 188/28, 188/30 |
997 |
1.000 |
4. |
Nekla |
Przybytek powierzchni - nowy pomiar 140 ,142 |
1.109 |
2.238 |
5. |
Stronno |
229, 311 przybytek powierzchni |
1.615 |
9.015 |
6. |
Strzelce Górne |
149/57, 149/69, 145/2 |
11.022 |
14.960 |
7. |
Wudzyn |
80/14, 80/15 |
5.910 |
29.550 |
8. |
Wudzynek |
51, 53 |
14.290 |
21.435 |
9. |
Wzrost wartości |
|
|
422.880 |
|
Razem: |
|
56.391 |
541.598 |
Lp. |
Położenie |
Nr działki |
Powierzchnia m2 |
Wartość |
1. |
Dobrcz |
114/57 |
1.104 |
21.600 |
2. |
Nekla |
10/41, 10/67, 10/69, 10/78, 10/79, 10/80, 10/81, 10/84, 10/85, 10/86, 10/87, 10/88, 10/89 |
18.039 |
275.797 |
3. |
Strzelce Górne |
119, 146, 144/1 |
6.991 |
24.120 |
4. |
Trzebień |
94/6 |
1.120 |
2.900 |
5. |
Włóki |
Ubytek powierzchni nowy pomiar 201 |
2.102 |
2.102 |
|
Razem: |
|
29.356 |
326.519 |
Składniki mienia komunalnego i jego zmiany
Wyszczególnienie składników mienia komunalnego |
Wartość na dzień 1.01.2006 |
Przychody |
Rozchody |
Stan na dzień 31.10.2006 r. | ||||
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha Grunty |
Wartość w zł | |
Grunty (grupa 0) |
288,1084 |
901.828 |
5,6391 |
541.598 |
2,9356 |
326.519 |
290,8119 |
1.116.907 |
Budynki i lokale (gr 1, 2) |
- |
9.638.410 |
- |
- |
- |
- |
- |
9.638.410 |
Obiekty inż. lądowej i wodnej, maszyny i urządzenia (gr 3-6) |
- |
443.972 |
- |
- |
- |
- |
- |
443.972 |
Środki transportu, Narzędzia i Przyrządy Ruchomości i wyposażenia (gr 7-8) |
- |
690.017 |
- |
- |
- |
- |
- |
690.017 |
Razem |
288,1084 |
11.674.227 |
5,6391 |
541.598 |
2,9356 |
326.519 |
290,8119 |
11.889.306 |
Informacja o stanie mienia komunalnego i jego zmianach
Wyszczególnienie składników mienia komunalnego |
Wartość na dzień 1.01.2006 |
Przychody |
Rozchody |
Stan na dzień 31.10.2006 r. |
Dane dotyczące wartości praw majątkowych przypadają na: |
Dochody w zł | ||||||||
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha |
Wartość w zł |
Ilość w ha Grunty |
Wartość w zł |
Prawo Własności |
Mienie w zarządzie |
Wierzytelności |
Dzierżawa |
Planowane dochody do uzyskania w 2006 r. |
Plan dochodów na 2007 rok | |
Grunty (grupa 0) |
288,1084 |
901.828,00 |
5,6391 |
541.598,00 |
2,9356 |
326.519,00 |
290,8119 |
1.116.907,00 |
1.116.907,00 |
- |
- |
- |
Sprzedaż: 591.281,00 Opłata z tytułu użytkowania wieczystego 887,00 |
Sprzedaż: 450.000,00 Opłata z tytułu użytkowania wieczystego 964,00 |
Budynki i lokale (gr 1, 2) |
- |
9.638.410,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
9.638.410,00 |
9.638.410,00 |
- |
- |
- |
38.659,80 |
100.000,00 |
Obiekty inż. lądowej i wodnej, maszyny i urządzenia (gr 3-6) |
- |
443.972,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
443.972,00 |
443.972,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
Środki transportu, Narzędzia i Przyrządy Ruchomości i wyposażenia (gr 7-8) |
- |
690.017,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
690.017,00 |
690.017,00 |
- |
- |
- |
- |
- |
Razem |
288,1084 |
11.674.227,00 |
5,6391 |
541.598,00 |
2,9356 |
326.519,00 |
290,8119 |
11.889.306,00 |
11.889.306,00 |
0 |
0 |
0 |
576.314,90 |
451.829,74 |
Gmina Dobrcz nie posiada majątku finansowego w formie akcji, obligacji i udziałów.
Informacja o mieniu komunalnym użytkowanym i administrowanym przez
Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu.
1.Budynki administrowane i użytkowane przez Zakład Usług Komunalnych w Dobrczu.
- ZUK Dobrcz ( budynek administracyjny,budynek warsztatowy,wiata,plac)
wartość netto 97.335,31
- Budynki oczyszczalni ścieków w Kusowie z wyposażeniem oraz zapleczem
technicznym wartość netto 1.781.190,00
2.Budowle
- Budynki stacji uzdatniania wody wartość netto razem: 139.317,00
w tym:
a) hydrofornia Dobrcz – wartość netto 13.145,00
b) hydrofornia Dobrcz-warsztat 1.927,00
Hydrofornie Dobrcz i Dobrcz – warsztat wyposażone są w 2 studnie głębinowe;wydajność
ujęcia zgodnie z pozwoleniem wodno -prawnym wynosi 90m3/h.
c) hydrofornia Kotomierz wartośc netto 5.565,00
wyposażona w 2 studnie głębinowe o wydajności 51m3/h
d) hydrofornia Wudzyn wartość netto 4.939,00
wyposażona w 2 studnie głębinowe o wydajności 9,6m 3/h
e) hydrofornia Strzelce Górne wartość netto 66.967,00
wyposażona w 3 studnie głębinowe o wydajności 8,4 m3/h
f) hydrofornia Trzeciewiec wartość netto 46.774,00
wyposażona w 3 studnie głębinowe o wydajności 105 m3/h.
- Studnie głębinowe 12 sztuk o wartości netto 153.647,19
o łącznej wydajności zgodnie z pozwoleniami wodno-prawnymi 264 m3/h
- Sieci wodociągowe wartość netto 1.620.856,66
Długość sieci wodociągowej zinwentaryzowanej na dzień 31.12.2005 roku wynosiła
220.900 mb.
Długość sieci wodociągowej wykonanej do dnia 30.09.2006 r.wynosi 1200 mb.
- Przepompownie ścieków wartość netto 126.229,00
Na terenie gminy Dobrcz zlokalizowanych jest 10 przepompowni ścieków.
- Sieć wodociągowo-kanalizacyjna oczyszczalni ścieków 773.607,00
Długość sieci kanalizacji sanitarnej zinwentaryzowanej na dzień 31.12.2005 r. Wynosiła
23.200 mb.
3. Wysypisko odpadów komunalnych.
Magdalenka-powierzchnia całkowita składowiska 2,28 ha., wykorzystana I niecka
o powierzchni 0,52 ha. wraz z ogrodzeniem z siatki , pasem zieleni, rowami opaskowymi,
studzienką odgazowywania i zbiornikiem odcieków. Pojemność składowiska 25.650 m3 ,
wypełnienie pojemności na koniec 2005 roku 100%.
Ptrzewodniczacy Rady Gminy
Halina Pietrzak
Załączniki (4) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Budżet 2007 DOCHODY (35kB) | ||
Budzet 2007 WYDATKI (69kB) | ||
budzet2007_dochody (73.8kB) | ||
budzet2007_wydatki (136.2kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Tomasz Róg |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Róg |
Data wprowadzenia: | 2007-01-04 10:05:18 |
Opublikował: | Tomasz Róg |
Data publikacji: | 2007-01-04 10:35:26 |
Ostatnia zmiana: | 2008-02-26 12:51:39 |
Ilość wyświetleń: | 1905 |