Zarzadzenie Wójta gminy Dobrcz NR 3/2004 z dnia 30 stycznia 2004 r.

Okreslenie szczególowych zasad wyceny robót budowlanych dokonanych przez najemców w gminnych lokalach mieszkalnych oraz potracenie ich z naleznosciami czynszowymi.

PODSTAWA PRAWNA: Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorzadzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z póz. zm.) w zwiazku z pkt 5 Rozdzialu VIII zalacznika do Uchwaly Nr XXXI /326/ 2002 Rady Gminy w Dobrczu z dnia 25 kwietnia 2002 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzacych w sklad mieszkaniowego zasobu gminy Dobrcz (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 85, poz.1776), znowelizowanej Uchwala Nr VII/94/2003 Rady Gminy Dobrcz z dnia 30 wrzesnia 2003 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. Nr 149, poz.2002)

TRESC:
zarzadza sie, co nastepuje:

§ 1

1.Najemca gminnego lokalu mieszkalnego przed przystapieniem do wykonania robót budowlanych (ulepszen) w lokalu w zakresie przekraczajacym: drobne naprawy podlóg, drzwi i okien, malowanie scian, podlóg oraz wewnetrznej strony drzwi wejsciowych, drobne naprawy instalacji i urzadzen technicznych, zapewniajacych korzystanie ze swiatla, ogrzewanie lokalu oraz doplywu i odplywu wody obowiazany jest zwrócic sie z pisemnym wnioskiem do Urzedu Gminy o wyrazenie zgody na przeprowadzenie w/w robót.
2.Przed wydaniem ewentualnej zgody, pracownik Urzedu Gminy dokona lustracji lokalu.
3.Najemca jest uprawniony do podjecia robót w lokalu dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody, o której mowa w ust. 1.
4.Po zakonczeniu robót nastepuje ich lustracja przez pracownika Urzedu Gminy wg zasad jak w ust. 2.

§ 2

1.Ustalenia powziete przez pracownika Urzedu Gminy w trakcie lustracji, o której mowa w § 1 ust. 2 i 4 sa podstawa do sporzadzenia wyceny wykonanych robót.
2.Wyceny, o której mowa w ust. 1 dokonuje sie wylacznie w oparciu o oryginaly rachunków (faktur), stanowiacych dowód zakupu zuzytych materialów, zamontowanych urzadzen oraz wykonanych uslug.
3.Rachunki, o których mowa w ust. 2 najemca zobowiazany jest przedlozyc w Urzedzie Gminy. Po ich skserowaniu oraz potwierdzeniu zgodnosci kserokopii rachunków z oryginalem, podlegaja one zwrotowi najemcy. Na zwracanych najemcy oryginalach rachunków dokonuje sie wpisów informacji, iz stanowia one podstawe do potracenia z naleznosci czynszowych i pozostalych oplat z wyjatkiem oplat za wode, energie elektryczna oraz gaz.



§ 3

1.Kwote potracenia stanowi maksymalnie 80 % kwoty ustalonej w wycenie, o której mowa w § 2.
2.Szczególowy terminarz potracenia naleznosci ustala sie w umowie zawartej z najemca gminnego lokalu mieszkalnego.
3.Potracenie naleznosci nie moze przekroczyc kazdorazowo 80 % wysokosci miesiecznego czynszu i pozostalych oplat z wyjatkiem oplat za wode, energie elektryczna oraz gaz.
4.Kwota potracenia przez caly czas dokonywania potracen pozostaje niezmieniona i nie podlega waloryzacji.
5.Limit wartosci ulepszen ustala sie na kwote w wysokosci trzykrotnosci minimalnego wynagrodzenia za place, okreslonego na podstawie art. 2 ust. 4 ustawy z dnia 10 pazdziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za prace (Dz.U. Nr 200, poz. 1679).
6.Z zastrzezeniem ust. 3 i 5 zrealizowanie przez najemce ulepszen w danym lokalu mieszkalnym i potracenie ich wartosci z naleznosci czynszowych i pozostalych oplat, z wyjatkiem oplat za wode, energie elektryczna oraz gaz, nie wylacza jego prawa do wykonania kolejnych ulepszen i potracenia ich wartosci. Wykonanie kolejnych ulepszen stanowiacych podstawe do skorzystania z uprawnienia wymienionego w ust. 1-3 jest mozliwe po calkowitym potraceniu wartosci poprzednio wykonanych ulepszen.

§ 4

Wykonanie zarzadzenia powierza sie Kierownikowi Referatu Rolnictwa, Ochrony
Srodowiska, Gospodarki Przestrzennej oraz Referatu Finansowo-Podatkowego.

§ 5

Zarzadzenie wchodzi w zycie z dniem 30 stycznia 2004 r.