Uchwała nr XXVI/301/2006
z dnia 28 marca 2006 r.
Rady Gminy Dobrcz


w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 125/2 we wsi Trzeciewiec, gmina Dobrcz.

Na podstawie art. 20 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 oraz z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 141, poz. 1492 oraz z 2005 r. Nr 113,poz.954, Nr 130, poz.1087) oraz art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 18076, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172,poz.1441).

Rada Gminy

uchwala, co następuje:




Rozdział 1

Przepisy ogólne


§1.1 Po stwierdzeniu zgodności z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Dobrcz uchwalonego uchwałą nr XV/159/2000 Rady Gminy Dobrcz z dnia 15 kwietnia 2000r., uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego terenu działki nr 125/2 we wsi Trzeciewiec.


2. Integralną częścią uchwały stanowi:

a)rysunek planu w skali 1:1000 jako załącznik nr 1 do uchwały,

b) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu oraz sposobie ich realizacji, jako załącznik nr 2 do uchwały,

c)ustalenie sposobu realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy wraz z zasadami ich finansowania, jako załącznik nr 3 do uchwały.


§2. 1. Uchwała ustanawia obowiązujące na terenach objętych planem przepisy prawa miejscowego dotyczące przeznaczenia i sposobu zagospodarowania poszczególnych terenów oraz określa konieczne dla osiągnięcia zamierzonych celów - nakazy, zakazy i warunki.

2. Przepisy prawne niniejszej uchwały nie mogą być stosowane wybiórczo oraz

w oderwaniu od ustaleń rysunku stanowiącego załącznik do uchwały.


§3. W realizacji miejscowego planu, oprócz ustaleń przepisów zawartych w niniejszej uchwale, mają zastosowanie przepisy szczególne wraz z aktami wykonawczymi i odrębnymi.


§4. Każdy teren wydzielony liniami rozgraniczającymi tereny o różnym przeznaczeniu określony jest symbolem, w którym litery oznaczają przeznaczenie poszczególnych terenów według oznaczeń legendy rysunku planu.


§5. Na rysunku planu obowiązują:

1)granica obszaru objętego planem,

2)linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania,

3)nieprzekraczalne linie zabudowy,

4)symbole identyfikujące tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania.


Rozdział 2

Ogólne ustalenia planu


§6. 1. Ustalenia ogólne obowiązują dla wszystkich terenów w granicach obszaru objętego planem, o ile ustalenia szczegółowe nie stanowią inaczej.

2.Przeznaczenie terenów:

1)w granicach planu wyznacza się tereny:

a)zabudowy usług sportu i rekreacji – US,

2)obowiązuje zakaz lokalizacji funkcji i obiektów nie związanych z podstawowym przeznaczeniem terenu i jego obsługą, w tym produkcyjnych z wyjątkiem nieuciążliwych, magazynowo-składowych (np. handlu hurtowego), hodowli zwierząt, obiektów warsztatowych, a także innych funkcji powodujących szkodliwe (trwałe lub czasowe) uciążliwości dla środowiska i ludzi.

3.Zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

1)wymagane sytuowanie nowych budynków zgodnie z liniami zabudowy, określonymi na rysunku planu, w sposób umożliwiający zharmonizowanie obiektów z otaczającym krajobrazem,

2)ogrodzenie działek ażurowe - zaleca się żywopłoty.

4.Zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

1)obowiązuje zagospodarowanie terenu prowadzące do utrzymania i ochrony wartości przyrodniczych i różnorodności form krajobrazowych, w tym:

a)zachowanie istniejących form ukształtowania terenu,

b)zakaz dokonywania zmian stosunków wodnych,

2)usuwanie drzew i krzewów, wymagające jest stosownego zezwolenia, podlega ograniczeniu i może nastąpić jedynie w przypadku: uzasadnionej wycinki o charakterze pielęgnacyjnym, realizacji docelowego układu drogowego i inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, zagrożenia bezpieczeństwa ludzi i mienia.

5. Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej:

w przypadku natrafienia podczas robót ziemnych na obiekt zabytkowy prace ziemne należy wstrzymać do momentu wykonania i udokumentowania badań archeologicznych.

6. Wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych: wymagana szczególna dbałość o wysoką jakość estetyczną elementów wyposażenia przestrzeni publicznych, m.in. obiektów małej architektury, oświetlenia, w zakresie wykonania nawierzchni, itp.

7. Parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenów:

1)obowiązuje lokalizacja zabudowy o wysokiej jakości architektoniczno-estetycznej, zgodnie, z zasadami określonymi na rysunku planu oraz w ustaleniach szczegółowych,

2)wymagany udział powierzchni biologicznie czynnej dla terenów zabudowy usług sportu i rekreacji wynosi 50 %.

8.Granice i sposoby zagospodarowania terenów i obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów: na terenie objętym planem nie występują tereny podlegających ochronie.

9.Szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości:

1)podziału na działki budowlane dokonywać można wyłącznie zgodnie z ustaleniami planu

10.Zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji

i infrastruktury technicznej:

1)obowiązuje wydzielenie dostatecznej ilości miejsc parkingowych dla terenów usług sportu i rekreacji, nawierzchnię parkingów należy wykonać z materiałów uniemożliwiających wnikanie zanieczyszczeń ropopochodnych do gruntu,

2)dopuszcza się budowę i przebudowę istniejącej sieci infrastruktury technicznej na warunkach gestorów sieci,

3)zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w wodę - zaopatrzenie w wodę z gminnej sieci wodociągowej na warunkach określonych przez gestora sieci,

4)zasady obsługi w zakresie kanalizacji sanitarnej:

a)odprowadzenie ścieków sanitarnych do gminnej sieci kanalizacji sanitarnej na warunkach gestora sieci,

b)do czasu realizacji zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej dopuszcza się odprowadzenia ścieków do szczelnych zbiorników okresowo opróżnianych; ścieki należy wywozić do punktu zlewnego wskazanego przez Urząd Gminy i dokumentować ilość wywożonych ścieków,

c)po wybudowaniu zbiorczej sieci kanalizacji sanitarnej obowiązuje likwidacja istniejących zbiorników na nieczystości ciekłe,

5)odprowadzanie wód opadowych do gruntu, w przypadku parkingów i komunikacji do czasu zrealizowania kanalizacji deszczowej dopuszcza się odprowadzanie wód opadowych do gruntu po uprzednim podczyszczeniu,

6)zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w gaz - obsługa zabudowy z przewidywanej rozdzielczej sieci gazowej średniego ciśnienia gazu ziemnego lub za pomocą indywidualnych zbiorników na gaz płynny,

7)zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię cieplną - dopuszcza się wykorzystanie urządzeń zasilanych gazem, energią elektryczną lub innych paliw ekologicznych, w tym pochodzących ze źródeł energii odnawialnej, z zachowaniem normatywnych wartości emisji spalin do atmosfery, określonych w przepisach odrębnych i szczególnych,

8)zasady obsługi w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną:

a)zasilanie w energię elektryczną z istniejącej linii niskiego napięcia, wyprowadzonej ze stacji transformatorowej „Trzeciewiec Wieś”,

b)oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne należy zaprojektować i wykonać z możliwością przystosowania dla potrzeb obrony cywilnej,

9)zasady obsługi w zakresie telekomunikacji:

a)podłączenie do telefonii stacjonarnej poprzez kanalizacje teletechniczną na warunkach określonych przez wybranego gestora sieci,

b)zabrania się budowy napowietrznych linii telefonicznych,

c)w zakresie telefonii komórkowej obowiązuje zakaz lokalizacji stacji bazowych telefonii komórkowych,

10)zasady obsługi w zakresie odpadów komunalnych:

a)gromadzenie odpadów komunalnych w zamykanych, przenośnych pojemnikach - wywóz odpadów z pojemników w sposób zorganizowany na miejsce wskazane przez Urząd Gminy,

b)pozostałe odpady unieszkodliwiać zgodnie z obowiązującymi przepisami odrębnymi i szczególnymi.

11.Sposoby i terminy tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów:

1)zabrania się wznoszenia tymczasowych obiektów budowlanych,

2)do czasu realizacji ustaleń planu dopuszcza się użytkowanie terenów na dotychczas obowiązujących zasadach.

12.Tereny rekreacyjno-wypoczynkowe oraz tereny służące organizacji imprez masowych: dopuszcza się organizacje imprez masowych oraz lokalizacje terenów rekreacyjno – wypoczynkowych.

13.Wysokości stawki procentowej służącej naliczeniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wynosi 0%.


Rozdział 3

Zasady zagospodarowania obowiązujące na poszczególnych terenach objętych planem


§7. Teren oznaczony symbolem US przeznacza się na cele zabudowy usług sportu i rekreacji; obowiązują następujące ustalenia:

1)zakaz podziału terenu,

2)dopuszcza się lokalizację parterowego pawilonu administracyjno – socjalnego oraz małej architektury dla obsługi działalności sportowo – rekreacyjnej,

3)lokalizacja pawilonu zgodnie z nieprzekraczalnymi liniami zabudowy – zgodnie z rysunkiem planu,

4)wysokość budynku parterowego pawilonu administracyjno – socjalnego maksymalnie 6,0m liczonych od powierzchni terenu w najniższym narożniku budynku do szczytu dachu,

5)dachy o nachyleniu 25o do 45o w kolorach pokrycia zbliżonych do naturalnego koloru dachówki ceramicznej lub w kolorze grafitowym,

6)minimum 50 % powierzchni działki biologicznie czynna (zieleń ozdobna),

7)dopuszcza się remonty i modernizację istniejącej zabudowy oraz jej rozbudowę z zastrzeżeniem, że rozbudowa budynków nie może przekroczyć 12m wysokości, a projektowana powierzchnia zabudowy nie może przekroczyć dwukrotności istniejącej powierzchni zabudowy.


Rozdział 4

Przepisy końcowe


§8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.


§ 9. Uchwała podlega publikacji na stronie internetowej gminy oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.


§10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 30 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Halina Pietrzak